نام کتاب : مناسك حج ( فارسي ) ( محشى ) نویسنده : السيد الخميني جلد : 1 صفحه : 311
[ 799 ] س - در مسألهء شش نماز طواف در تحرير الوسيله فرمودهايد : « و الاحوط الاقتداء به شخص عادل » و در مسألهء اول نماز جماعت همان كتاب فرمودهايد : « بل مشروعية الجماعة في صلاة الطواف و كذا صلاة الاحتياط محل اشكال » بفرماييد منظور چيست ؟ ج - منظور از مشروعيت ، صحت است ، و احتياط مزبور استحبابى است و نبايد به جماعت اكتفا شود ( 1 ) . [ 800 ] س - براى كسانى كه قرائتشان درست نيست و مىخواهند نماز طوافشان را به جماعت بخوانند ، آيا مىتوانند نماز طواف حج را به نماز طواف نساء يا بالعكس و يا كسى كه نايب است به كسى كه نايب نيست ، و يا نماز طواف واجب را به مستحب و بالعكس اقتدا كنند يا نه ؟ ج - اكتفا به جماعت نبايد بكنند ، و احتياط ( 2 ) در همهء موارد سؤال حاصل مىشود . [ 801 ] س - كسى كه قرائتش درست نيست ، آيا مىتواند تبرعا از كسى كه حج واجب بر عهده دارد نيابت كند و حج انجام دهد ؟
311
نام کتاب : مناسك حج ( فارسي ) ( محشى ) نویسنده : السيد الخميني جلد : 1 صفحه : 311