نام کتاب : مناسك حج ( فارسي ) ( محشى ) نویسنده : السيد الخميني جلد : 1 صفحه : 288
ج - در فرض اول سعى را قطع كند و پس از پاك شدن از حيض ، طواف و نماز را اعاده كند ، و احتياط آن است كه پس از اعادهء طواف و نماز سعى را اتمام و اعاده نمايد ( 1 ) ، و در فرض دوم نيز اعادهء طواف و نماز لازم ، و اعادهء سعى مبنى بر احتياط است ( 2 ) . [ 732 ] س - زن مستحاضه كه بايد غسل كند و وضو بگيرد و با اين كار فاصله اى بين اعمال پيش مىآيد كه شايد طولانى هم باشد ، مثلا بايد برود منزل غسل كند و برگردد ، آيا اين فاصله اشكال ندارد ؟ ج - اگر خون قطع نمىشود براى هر يك از طواف و نماز بايد غسل كند و وضو بگيرد ( 3 ) ، و بايد طورى باشد كه بعد از غسل و وضو مبادرت به عمل نمايد ، بنا بر اين اگر با رفتن به منزل نتواند مبادرت كند ، نزديك مسجد الحرام غسل كند و وضو بگيرد ( 4 ) . [ 733 ] س - زن مستحاضه كه بايد براى هر نماز و طواف غسل كند طبق وظيفه اش غسل كرد و يا وضو گرفت و طواف را شروع كرد ، بين طواف نماز ظهر شروع شد ، نماز را خواند ، و با همان طهارت اول ، بعد از نماز ، طواف را ادامه داد ، آيا طوافش صحيح است ؟ ج - اگر از هنگام غسل تا آخر طواف خون قطع بوده ، طواف صحيح است ، و در غير اين صورت احوط آن است كه اين طواف را تمام كند ( 5 ) و پس از غسل اعاده نمايد .
288
نام کتاب : مناسك حج ( فارسي ) ( محشى ) نویسنده : السيد الخميني جلد : 1 صفحه : 288