نام کتاب : مناسك حج ( فارسي ) ( محشى ) نویسنده : السيد الخميني جلد : 1 صفحه : 162
[ 328 ] م - رجوع كردن به زنى كه طلاق رجعى داده است مانع ندارد . [ 329 ] م - اگر زنى را در حال احرام براى خود عقد كند با علم به مسأله ، آن زن بر او حرام دائمى ( 1 ) مىشود . [ 330 ] م - اگر زنى را با جهل به مسأله براى خود عقد كند عقدى كه كرده است باطل است ، لكن حرام دائمى ( 2 ) نمىشود ، ولى احتياط آن است ( 3 ) كه آن زن را نگيرد خصوصا اگر با او نزديكى كرده باشد . [ 331 ] م - ظاهرا فرقى بين زن عقدى و صيغه اى نيست در احكامى كه ذكر شد . [ 332 ] م - احتياط آن است ( 4 ) كه زن اگر احرام بسته باشد و مرد محرم نباشد و عقد كند او را ، با او نزديكى نكند و طلاق دهد او را ، و در صورت علم به مسأله او را طلاق دهد ، و با او هيچ وقت ازدواج نكند . [ 333 ] م - اگر كسى عقد كند زنى را براى محرمى و محرم دخول كند پس اگر هر سه عالم به حكم ( 5 ) باشند بر هر يك آنها يك شتر كفاره است ، و اگر دخول نكند كفاره نيست ، و در اين
162
نام کتاب : مناسك حج ( فارسي ) ( محشى ) نویسنده : السيد الخميني جلد : 1 صفحه : 162