نام کتاب : مناسك حج ( فارسي ) ( محشى ) نویسنده : السيد الخميني جلد : 1 صفحه : 144
آورد ، و همين قدر لازم است آن را بكند و لباس احرام به پوشد ، و در هر دو صورت احرامش صحيح است . [ 290 ] م - اگر فراموش كند احرام را و به خاطرش نيايد مگر بعد از اتمام همهء واجبات ( 1 ) و نتواند جبران ( 2 ) كند احتياط در بطلان ( 3 ) عمرهء او است اگر چه صحت آن بنظر بعيد نيست ، ( 4 ) ولى اگر اعمال حج را هم تمام كرد و يادش آمد عملش صحيح است . ( 5 ) استفتاءات احرام [ 291 ] س - كسى در وقت احرام اين طور قصد مىكند : محرم مىشوم ، يا احرام مىبندم ، براى عمرهء تمتع يا غير آن ، با توجه به اين مسأله كه فرمودهايد نيت احرام لازم نيست ، بلكه ممكن نيست ، اين احرام چه صورت دارد ؟ ج - به احرام ضرر نمىزند هر چند قصد احرام لازم نيست ، ( 6 ) و احرام امر قصدى نيست ، ( 7 ) بلكه اگر شخص بقصد حج يا عمره تلبيه بگويد محرم مىشود هر چند قصد احرام نكند .
144
نام کتاب : مناسك حج ( فارسي ) ( محشى ) نویسنده : السيد الخميني جلد : 1 صفحه : 144