نام کتاب : مناسك حج ( فارسي ) ( محشى ) نویسنده : السيد الخميني جلد : 1 صفحه : 130
درست است ، و چنانچه با همان احرام اعمالش را به جا آورده باشد چگونه است ؟ ج - اگر قبل از ميقات محرم شده ، احرام او صحيح نيست ، ( 1 ) اگر چه در صورتى كه بعد از تمام شدن حج فهميد عملش صحيح است ، ولى اگر بعد از عمره متوجه شد ، در صورتى صحيح است كه قابل جبران ( 2 ) نباشد . و در صورتى كه مىتواند بايد به ميقات برود و از آنجا محرم شود و اگر نمىتواند به ميقات برود ، از خارج حرم احرام ببندد . [ 247 ] س - آيا نذر احرام قبل از ميقات براى نايب هم جايز است يا نه ؟ ج - اشكال ندارد . [ 248 ] س - هر گاه حائض يا جنب عصيانا وارد مسجد شجره شود و مانند ديگران توقف نمايد و محرم شود ، آيا احرام او صحيح است يا نه ؟ ج - احرام صحيح است . ( 3 ) [ 249 ] س - كسانى كه در مكه اقامت پذيرفتهاند ، موقتا نه دائما ، آيا ميقاتشان همان مواقيت خمسهء معروفه است يا ادنى الحل ؟ ج - اگر فريضهء آنها تبديل نشده بايد از مواقيت معروفه محرم شوند ، و اگر تبديل شده ميقات آنها مكه است .
130
نام کتاب : مناسك حج ( فارسي ) ( محشى ) نویسنده : السيد الخميني جلد : 1 صفحه : 130