responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مجمع المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 210


سيار هستم ، و زنبورها را اين طرف و آن طرف مىبرم ، گرچه زنبورها مدت اقامتشان از مدت ده روز زيادتر است ولى خود من نه در خانه ده روز مىمانم و نه در سركار ، مرتب در رفت و آمد هستم و در بين رفت و آمدها سفرهاى اتفاقى هم برايم روى مىدهد ، و چهار ماه زمستان هم كه در منزل هستم در بين ده روزى كه مىخواهم در خانه بمانم ، يك مسافرت مصلحتى مىنمايم تكليف روزه و نماز بنده چگونه است ؟ .
ج - در فرض سؤال نماز شما در هشت ماهى كه در سفر هستيد تمام است و روزه را هم بايد بگيريد ، ولى در چهار ماهى كه در منزل هستيد گرچه در بين ده روز سفر مصلحتى هم بكنيد حكم دائم السفر را نداريد يعنى در صورت مسافرت نماز شكسته است و روزه هم صحيح نيست .
س 46 - آيا مرحوم سيد قدس سره در عروة الوثقى شخصى را كه شغلش در سفر است و يا شغل او سفر است دو عنوان قرار داده ، و اگر عنوانى در عروه دارد ؟
مرقوم فرمائيد كه كجاى آن است ؟ .
ج - كسى كه سفر شغل او است در ذيل هفتمين شرط قصر و كسى را كه شغلش در سفر است در مسأله 54 ( التاجر الذى يدور . . . ) ذكر فرموده و خلاصه هر دو نوع سفر ، شغل است لكن يك جا سفر تابع شغل است مثل تاجر كه براى تجارت ، سفر كند و يك جا سفر بالاستقلال شغل است مثل قاصد و سائق و ملاح .
س 47 - شخصى در قم محصل علوم دينيه است و تصميم دارد كه تا اسباب تحصيل ، فراهم است در قم بماند و قصد ندارد كه در غير قم حتى در قريه خودش بعنوان اقامت هميشگى بماند ولى از وطن خود هم اعراض نكرده و چند سال است در قم ، ساكن و منزل هم از خودش دارد و هر هفته جهت سر پرستى هيئت و جلسه قرائت ، جمعه را به تهران ، مسافرت مىكند و در اثناء اين مدت ، مسافرتى هم به وطن خود و بجاى ديگر نموده و مراجعت مىكند و در سال ، ايام ماه مبارك رمضان و محرم و صفر ، جهت تبليغ ، مسافرت مىكند در اين صورت ، نمازش در قم و تهران چگونه است و در مراجعت از غير تهران در موقع تبليغ ، نماز و روزه‌اش چه حكمى دارد ؟ .

210

نام کتاب : مجمع المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 210
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست