responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مجمع المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 190


س 259 - در تعقيب نماز كه آية الكرسى مىخوانند ، آيا روايت يا مدركى هست كه انگشتان بر ديدگان گذارد ؟ يا به صورت عادى همانند ساير تعقيبات خوانده شود ؟ .
ج - در كتاب جنات الخلود تحت عنوان وجع العين از قول معصومين عليهم السلام منقول است كه دست را روى چشم گذاشته و آية الكرسى را به قصد استشفاء بخواند .
س 260 - اگر كاركنان دولت ، در ساعات ادارى ، كار را ترك و نماز واجب اقامه كنند ، چنانچه ترك كار بدون اجازه مسئولين ذيربط باشد و يا اين كه در وقت ادارى كارى هم وجود نداشته باشد و بعضى از كاركنان در حال بيكارى و انتظار پيدايش كار به سر ببرند ، از نظر شرع مقدس اقامه نماز در موارد فوق چه صورت دارد ؟ .
ج - اگر در ساعت ادارى ، كارى نداشته باشند ، نماز خواندن مانعى ندارد و چنانچه كار ادارى داشته باشند و اقامه نماز مزاحم كار باشد بدون اجازه متصديان ، ترك كار جايز نيست . والله العالم .
س 261 - آية الكرسى كه در نماز وحشت و نماز غدير ، قرائت آن وارد است تا كجا بايد تلاوت گردد ؟ تا وهو العلى العظيم يا تا هم فيها خالدون ؟ .
ج - ظاهرا آية الكرسى تا وهو العلى العظيم كافى است والله العالم .
س 262 - شخصى نمازش را خوانده ولى به جهت عدم حضور قلب اگر بخواهد دو مرتبه بخواند رجاءا و احتياطا چه صورت دارد ؟ جائز است يا خير ؟ .
ج - جواز اعاده مشكل است ، مگر اين كه بار دوم به جماعت باشد .
س 263 - موقعى كه نماز مىخوانم غالبا در فكر و خيالات ديگر هستم و نمىتوانم حواس خود را به طرف ايزد يكتا جلب نمايم لذا مرا راهنمائى فرمائيد .
ج - حضور قلب و توجه در حال نماز ، مراتب دارد و حاصل نشدن آن به علتهاى متعددى است كه بايد شخص ، به تدريج ، آنها را بر طرف كند . و مخصوصا توجه به عظمت و بزرگى خدا و اين كه همه ، نياز به خداوند دارند و همه نعمتها از او است ، و اين كه بنده وقتى به كمال مىرسد كه در درگاه او ، عرض نيز و حاجت

190

نام کتاب : مجمع المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 190
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست