responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : رسائل ومسائل ( فارسي ) نویسنده : ملا أحمد النراقي    جلد : 1  صفحه : 81


تحصيل نكند آيا باز هم سفر حرام است ونماز را تمام بايد كرد يا نه ؟
ج : بلى چنين سفرى هم حرام است وبايد نماز را تمام كرد . والله العالم .
( 104 ) س 27 : بفرماييد كه اگر در حضر ممكن باشد تحصيل ونكند در سفر هم ممكن باشد تحصيل واجبات ونكند در اين صورت نماز را قصر كند يا تمام در سفر مباح ومستحب وواجب ؟
ج : قصر كند نماز خود را واتمام در چنين صورت جايز نيست .
( 105 ) س 28 : بفرماييد كه هر گاه شخصى نماز قضاگذار باشد وبناى او بر اين باشد كه ترتيب بعمل آورده خواه مقلد مجتهدى باشد كه ترتيب را واجب داند يا نه پس هر گاه شروع در عصر كند مثلًا در بين نماز به خاطرش آيد كه نماز ظهر را بعمل نياورده آيا عدول به ظهر جايز است يا بايد كه به همان نيت باقى باشد وعدول ننمايد ؟
ج : هر گاه مقلد مجتهدى باشد كه ترتيب را واجب نداند البته جايز نيست عدول وبايد نماز عصر را تمام وبعد ظهر را بكند وهر گاه مقلد مجتهدى باشد كه ترتيب را واجب داند حال مسأله در نظر حقير مشكل است چه اصل عدم جواز عدول است ووجوب مراعات ترتيب در صورت دخول در مؤخر سهواً هم حال معلوم نيست واگر خود به چنين مسأله گرفتار شوم اين نماز را تمام مىكنم وظهر وعصر را دوباره مىكنم تا تأملى وتتبعى تامّ در دو مسأله از برايم ميسر شود . والله العالم .
( 106 ) س 29 : در وسيلة النجاة در احكام خلل نماز در نوع دوم صور چهارگانه كه اول آن شك ميان دو وسه است فرموده اند :
كه در اين صورت بنا را بر سه مىگذارد ونماز را تمام مىكند پس دو ركعت نشسته يا يك ركعت ايستاده نماز احتياط مىكند ودو ركعت نشسته در اين

81

نام کتاب : رسائل ومسائل ( فارسي ) نویسنده : ملا أحمد النراقي    جلد : 1  صفحه : 81
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست