responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : جامع الشتات ( فارسي ) نویسنده : الميرزا القمي    جلد : 1  صفحه : 60


< / السؤال = 2285 > < السؤال = 531 > 116 - سؤال : هر گاه كسى مرض سودائى داشته باشد كه بعضى از اوقات ، بدن او خارش نمايد و خون بيرون آيد ، آيا با آن خون ، نماز مىتوان كرد يا نه ؟ آيا اين خون ، مثل خون جروح معفو مىباشد يا نه ؟
جواب : اگر به شستن رفع مىشود و متضرر نمىشود معفو نيست و اگر مكرر خون از هر زخمى مىآيد و شستن آن حرج مىشود مادامى كه چاق نشده معفو است .
< / السؤال = 531 > < السؤال = 3643 > 117 - سؤال : هر گاه كسى شك كند ما بين دو و سه و چهار بعد از اكمال و نماز احتياط را فراموش كند و مشغول نماز عصر شود و در اثناى نماز به خاطرش آيد كه نماز احتياط را نكرده ، چه كند ؟
جواب : نماز عصر را دست بردارد و نماز احتياط را بكند و بعد از آن ، نماز عصر را بكند و اگر بعد از كردن نماز احتياط ( در اين صورت ) نماز ظهر را نيز اعاده بكند و بعد از آن نماز عصر را بكند ، احوط خواهد بود . والله العالم .
< / السؤال = 3643 > < السؤال = 3613 > 118 - سؤال : هرگاه در آخر وقت ، تخمينا به قدر پنج ركعت نماز مانده باشد و مشغول نماز ظهر شود و در اثناى نماز شك كند ميانه سه و چهار ، يا دو و چهار بعد از اكمال ، هرگاه نماز احتياط را بكند وقت نماز عصر منقضى مىشود ، آيا مىتواند كه نماز احتياط را ترك كند و عصر را بكند ، يا احتياط را بكند و نماز عصر را قضا كند ؟
جواب : نماز عصر را بكند و احتياط را بعد از آن به عمل بياورد و اگر نماز ظهر را بعد از آن هم اعاده بكند بهتر خواهد بود . والله العالم .
< / السؤال = 3613 > < السؤال = 1049 > 119 - سؤال : هر گاه شخصى بعد از نماز ، چيزى كه خلل به وضو رساند در موضع وضو يافته باشد و قبل از نماز ، علم نداشته باشد ، آيا نمازش صحيح است ؟
جواب : هرگاه معلوم نباشد كه پيش از وضو بوده است باكى نيست . والله العالم .
< / السؤال = 1049 > < السؤال = 2459 > 120 - سؤال : هر گاه مهر در ميان قابلق بوده باشد و نماز مغرب و عشا را گزارده ، به روى قابلق سجده كرده و بعد از آن معلوم شد ، اين نماز چه صورت دارد ؟
جواب : قابلق چيزى است كه بر آن سجود جايز نيست ، احوط اعاده است والحال بر وجوب اعاده دليلى در نظر نيست .

60

نام کتاب : جامع الشتات ( فارسي ) نویسنده : الميرزا القمي    جلد : 1  صفحه : 60
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست