responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل مراجع ( فارسي ) نویسنده : سيد محمد حسن بني هاشمي خميني    جلد : 1  صفحه : 978


استمناء < صفحة فارغة > [ س 784 آميزش جنسى حرام ] < / صفحة فارغة > س 784 : حكم كسى كه با آميزش جنسى حرام يا استمناء يا خوردن و نوشيدن حرام روزهء خود را در ماه رمضان باطل نموده چيست ؟
ج : در فرض مرقوم بايد شصت روز روزه بگيرد و يا شصت مسكين را اطعام نمايد و احتياط مستحب آن است كه هر دو را انجام دهد .
< صفحة فارغة > [ س 785 كفارهء جمع ] < / صفحة فارغة > س 785 : اگر مكلَّف علم داشته باشد به اين كه استمناء روزه را باطل مىكند ، ولى عمداً آن را انجام دهد ، آيا كفارهء جمع بر او واجب مىشود ؟
ج : اگر عمداً استمناء كند و منى هم از او خارج شود ، كفارهء جمع بر او واجب نمىشود لكن احتياط مستحب آن است كه كفارهء جمع بپردازد .
< صفحة فارغة > [ س 786 بطور غير ارادى منى خارج شده است ] < / صفحة فارغة > س 786 : در ماه مبارك رمضان بدون وجود هيچ يك از آثار استمناء فقط بر اثر حالتى كه هنگام مكالمهء تلفنى با يك زن نامحرم در خود احساس كردم مايع منى از من خارج شد ، با توجه به اين كه مكالمهء با او به قصد لذت نبوده ، خواهشمندم لطف نموده و به سؤالات من پاسخ فرمائيد ، آيا روزه‌ام باطل است يا خير ؟ در صورت بطلان ، آيا كفاره هم بر من واجب است يا خير ؟
ج : اگر خروج منى بر اثر صحبت با يك زن جزء عادتهاى قبلى شما نبوده و مكالمهء تلفنى با او هم بدون قصد لذت و ريبه بوده و در عين حال بطور غير ارادى منى از شما خارج شده است ، موجب بطلان روزه نمىشود و چيزى هم بر اثر آن بر شما واجب نيست .
< صفحة فارغة > [ س 787 عادت به استمناء ] < / صفحة فارغة > س 787 : شخصى چندين سال عادت به استمناء در ماه رمضان و غير آن داشته است ، نماز و روزهء او چه حكمى دارد ؟
ج : استمناء مطلقاً حرام است و اگر منجر به خروج منى شود ، موجب غسل جنابت هم مىشود ، و اگر اين عمل در حال روزه در روز ماه رمضان صورت بگيرد ، در حكم افطار عمدى با حرام است ، و اگر نماز و روزه را با حالت جنابت و بدون غسل و تيمم انجام دهد ، نماز و روزه‌اش باطل و قضاى آنها واجب است .
< صفحة فارغة > [ س 788 استمناء توسط همسر ] < / صفحة فارغة > س 788 : آيا استمناء توسط همسر ، حكم استمناء حرام را دارد ؟
ج : اين كار ، از موارد استمناء حرام نيست .
< صفحة فارغة > [ س 789 آيا جايز است شخص مجرد در صورتى كه پزشك منى او را براى آزمايش بخواهد ] < / صفحة فارغة > س 789 : آيا جايز است شخص مجرد در صورتى كه پزشك منى او را براى آزمايش بخواهد و راه ديگرى هم براى خارج كردن منى نداشته باشد ، استمناء نمايد ؟
ج : اگر معالجه متوقف بر آن باشد ، اشكال ندارد .
< صفحة فارغة > [ س 790 استمناء جايز نيست ] < / صفحة فارغة > س 790 : بعضى از مراكز پزشكى براى انجام آزمايشهاى پزشكى بر روى منى از انسان مىخواهند كه استمناء كند تا معلوم شود كه وى قادر بر بچه دار شدن هست يا خير ، آيا استمناء براى او جايز است .
ج : استمناء جايز نيست ، هر چند براى تشخيص قدرت وى بر بچه دار شدن باشد ، مگر آن كه ضرورتى ايجاب كند .

978

نام کتاب : توضيح المسائل مراجع ( فارسي ) نویسنده : سيد محمد حسن بني هاشمي خميني    جلد : 1  صفحه : 978
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست