طهارت : س : زنى كه سزارين مىكند و بچه را از پهلوى او خارج مىكنند خونى كه از رحم مىبيند نفاس است يا استحاضه ؟ ج : خونى كه از مجراى طبيعى به سبب ولادت بيرون مىآيد محكوم به نفاس است هر چند طفل را با جراحى از پهلو خارج كرده باشند و اما خونى كه از محل عمل به واسطه جراحى خارج مىشود نفاس نيست . س : پوست دست كنده شده و از بدن جدا نشده ولى به آن چسبيده است ، آيا در موقع وضو و غسل بايد زير آن را شست ؟ ج : اگر شستن زير پوست حرج باشد مسح بر روى پوست مانعى ندارد چون به منزله مسح بر مراره است و اگر حرجى نباشد زير آن را بشويد . س : زنى كه ايام عادت خون مىبيند ، بعد از پاك شدن رنگ زردى مىبيند ، شك دارد كه خون است يا نه ، و نمىداند تا ده روز ادامه دارد يا نه ، تكليف چيست ؟ ج : استصحاب دميت و حيضيت دارد ، تا قبل از ده روز محكوم به حيض است . س : الكل صنعتى پاك است و قسم ديگرى از الكل است كه سفيد است و به آن الكل متيليك مىگويند ، آيا آن هم پاك است ؟ ج : فرقى بين آن دو نيست . س : پارچهاى كه براى جبيره در محل وضو مىگذارند علاوه بر طهارت و اباحه آيا شرط ديگرى دارد كه مثلا ابريشم نباشد يا اجزاء مالا يؤكل لحمه باشد ، يا نه ؟ ج : اگر فقط براى غسل و وضوست مانعى ندارد ابريشم باشد يا اجزاء ما لا يؤكل لحمه باشد و فقط طاهر باشد ، و غصبى نباشد كافى است و اگر مىخواهد نماز با آن بخواند مشكل است . س : دمپائى مغصوب است آيا وضو گرفتن در حالى كه دمپائى مغصوب به پا كرده صحيح است يا نه ؟ مخصوصا هنگام مسح كشيدن ؟