ج : هر گاه جميع استخوانهاى ميت بدون گوشت باشد واجب است جميع اعمال مربوط به ميت انجام شود ، مگر آنچه از شهيد ساقط است و احوط در كفن ، قطعات سه گانه است و استقبال در دفن نيز معتبر است ، تا حد امكان و اگر او را در همان كيسه بدون غسل و كفن و بدون رعايت قبله دفن كردهاند ، اگر موجب هتك نيست ، نبش كنند . س - زن حامله هنگام وضع حمل مرده در حالى كه سر بچه از رحم بيرون آمده و بقيه بدن داخل رحم مانده و مرده است بچه را چگونه غسل دهند ، آيا بايد شكم مادر را پاره كرد و بچه را بيرون آورد ؟ ج : پس از چهار ماه غسل واجب است ، نسبت به آنچه كه سقط شده و بيرون آمده ، و احوط رعايت غسل سر بچه است . نماز : س : مسأله چهار عروه بدين قرار است ( لا يعفى عن دم الرعاف ولا يكون من الجروح . . . ) مستدعى است بيان فرمائيد خونى كه بدون علت از بينى انسان بيرون بيايد به لباس و بدن بريزد قبل از نماز يا در حال نماز مضر است يا نه ؟ هر گاه كمتر از درهم باشد ؟ ج : كمتر از درهم بعيد نيست معفو باشد و عبارت عروه عدم عفو از حيث خون جروح است كه مازاد درهم هم معفو است نه از حيث عفو ما دون درهم ، بلكه مازاد درهم معفو نيست . س : هر گاه براى تحبيب قلوب و وحدت بين مسلمين در جماعت برادران اهل تسنن شركت كنيم و قهرا نماز فاقد جزء يا شرط يا همراه با مانع باشد آيا اين نماز صحيح است در سه وقت و مجزى و اعاده و قضا ندارد با فرض اين كه اضطرار و ضرورت نيست و مىتواند در مكان ديگر يا زمان ديگر بدون هيچ اشكالى نماز به طريق شيعه بخواند و همچنين در تقيه در موضوعات مثل وقوف در عرفات روزى كه قاضى عامه حكم كرده با اين كه شك دارد يا يقين به خلاف دارد ؟