responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : الشيخ المنتظري    جلد : 1  صفحه : 206


باشد كه پيش از رسيدن به چهار فرسخ از او جدا مىشود و سفر نمىكند بايد نماز را تمام بخواند .
شرط سوم - آن كه در بين راه از قصد هشت فرسخ منصرف نشود ، پس اگر قبل از رسيدن به چهار فرسخ از قصد خود برگردد يا ترديد پيدا كند بايد نماز را تمام بخواند .
" مسأله 1119 " اگر مسافر پس از رسيدن به چهار فرسخ از ادامه سفر منصرف شده و بخواهد همانجا بماند يا بعد از ده روز برگردد يا در رفتن و ماندن مردد شود ، بايد نماز را تمام بخواند ، ولى اگر تصميم داشته باشد قبل از ده روز برگردد بايد نماز را شكسته بخواند .
" مسأله 1120 " اگر براى رفتن به محلى كه هشت فرسخ يا بيشتر است حركت كند و بعد از رفتن مقدارى از راه بخواهد جاى ديگرى برود ، چنانچه از محل اولى كه حركت كرده تا جايى كه مىخواهد برود هشت فرسخ - به طور مستقيم يا رفت و برگشت - باشد بايد نماز را شكسته بخواند ، هر چند مسير او عوض شده باشد .
" مسأله 1121 " اگر پيش از آن كه به هشت فرسخ برسد مردد شود كه بقيه راه را برود يا نه وهنگامى كه مردد است راه نرود و بعد تصميم بگيرد كه بقيه راه را برود ، بايد تا آخر مسافرت نماز را شكسته بخواند ، همچنين است اگر در موقعى كه مردد است مقدارى راه برود و بعد تصميم بگيرد كه هشت فرسخ ديگر برود يا چهار فرسخ برود و برگردد .
" مسأله 1122 " اگر پيش از آن كه به هشت فرسخ برسد مردد شود كه بقيه راه را برود يا نه وهنگامى كه مردد است مقدارى راه برود و بعد تصميم بگيرد كه بقيه راه را برود ، چنانچه راهى كه پيش از مردد شدن و راهى كه بعد از تصميم جديد مىرود روى هم هشت فرسخ باشد ، بنابر احتياط واجب نماز را هم شكسته و هم تمام بخواند .
شرط چهارم - آن كه نخواهد پيش از رسيدن به هشت فرسخ از وطن خود بگذرد يا ده روز يا بيشتر در جايى بماند ، پس كسى كه مىخواهد پيش از رسيدن به هشت فرسخ از وطن عبور كند يا در محلى ده روز بماند يا نمىداند از وطن عبور مىكند يا در محلى ده روز با قصد مىماند يا نه ، بايد نماز را تمام بخواند .
" مسأله 1123 " كسى كه مىخواهد پيش از رسيدن به هشت فرسخ از وطنش بگذرد يا ده روز در محلى بماند و نيز كسى كه مردد است از وطنش بگذرد يا ده روز در محلى بماند ، اگر از ماندن ده روز يا گذشتن از وطن منصرف شود باز هم بايد نماز را تمام بخواند ، ولى اگر باقيمانده راه هشت فرسخ باشد يا چهار فرسخ باشد و بخواهد برود و برگردد ، بايد پس از حركت جديد نماز را شكسته بخواند .

206

نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : الشيخ المنتظري    جلد : 1  صفحه : 206
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست