responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : الشيخ المنتظري    جلد : 1  صفحه : 146


نمازش صحيح است ، ولى چنانچه مىدانسته و فراموش كرده باشد بنابر احتياط آن نماز را دوباره بخواند .
" مسأله 757 " نماز خواندن با پوست و كرك خز اشكال ندارد ، ولى با پوست سنجاب محل اشكال است .
شرط پنجم - اگر نمازگزار مرد است لباس او نبايد طلا باف باشد و نماز مرد با لباس طلا باف باطل است ، بلكه پوشيدن لباس طلا باف براى مرد مطلقا - چه در نماز باشد يا غير نماز - حرام است .
" مسأله 758 " زينت كردن به طلا مانند آويختن طلا به گردن ، انگشتر طلا به دست كردن و بستن ساعت طلا به دست براى مردان حرام ، و نماز خواندن با آن نيز بنابر احتياط باطل است ، و احتياط واجب آن است كه از عينك طلا هم استفاده نكنند ، ولى زينت كردن به طلا براى زنان - چه در نماز يا غير آن - اشكال ندارد .
" مسأله 759 " اگر از عينك يا انگشتر طلا در حال نماز استفاده نكند بلكه فقط همراه داشته باشد - مثلا در جيب خود بگذارد - اشكال ندارد .
" مسأله 760 " زينت كردن مردان به انگشتر پلاتين و امثال آن كه از طلا ساخته نشده باشند اشكال ندارد ، همچنين گذاشتن دندان طلا - در صورتى كه ظاهر نباشد - براى مرد اشكال ندارد و نماز با آن صحيح است .
" مسأله 761 " اگر مردى نداند يا فراموش كند كه انگشتر يا لباسش از طلا است و با آن نماز بخواند نمازش صحيح است ، همچنين اگر نداند كه نماز خواندن در لباس طلاباف ، حرام و موجب بطلان نماز است و با آن نماز بخواند ، چنانچه در ياد گرفتن مسأله كوتاهى نكرده باشد نمازش صحيح است .
شرط ششم - اگر نمازگزار مرد است نبايد لباس او از ابريشم خالص باشد ، و در غير نماز نيز پوشيدن آن براى مرد حرام است ، حتى اگر آستر لباس يا جزئى ديگر از لباس او از ابريشم خالص باشد بنابر احتياط واجب پوشيدن آن براى مرد حرام و نماز در آن باطل است . بلكه زن نيز بنابر احتياط در لباس ابريشم نماز نخواند ، ولى مىتواند در غير نماز لباس ابريشمى بپوشد .
" مسأله 762 " كسى كه نمىداند لباسش از ابريشم است يا چيز ديگر مىتواند آن را بپوشد و در آن نماز بخواند .

146

نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : الشيخ المنتظري    جلد : 1  صفحه : 146
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست