responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : الشيخ المنتظري    جلد : 1  صفحه : 45


آب كشيده شود .
" مسأله 179 " فرزندان نا بالغ كفار پس از اسلام آوردن پدر و مادرشان محكوم به اسلام و به تبعيت آنان پاك مىشوند ، ولى قبل از اسلام آوردن پدر و مادر حكم كافر را دارند ، مگر اين كه خودشان اهل فكر و تشخيص باشند و در اين جهت تابع پدر و مادر نباشند .
" مسأله 180 " اگر لباس و مانند آن را با آب قليل آب بكشند و به اندازه معمول فشار دهند تا آبى كه روى آن ريخته اند جدا شود ، رطوبت باقيمانده پاك است .
" مسأله 181 " كسى كه چيز نجسى را با دست خود آب مىكشد ، اگر دست و آن چيز با هم آب كشيده شوند ، بعد از پاك شدن آن چيز دست او هم پاك مىشود .
" مسأله 182 " ظرف نجس را كه با آب قليل آب مىكشند ، بعد از جدا شدن آبى كه براى پاك شدن روى آن ريخته اند ، قطره هاى آبى كه پس از پاك شدن ظرف در آن باقى مىماند پاك است .
9 - بر طرف شدن عين نجاست :
" مسأله 183 " اگر باطن و درون بدن انسان - مانند داخل دهان و بينى - به نجاست آلوده شود ، چنانچه آن نجاست بر طرف شود پاك شده و لازم نيست آن را آب بكشند ، همچنين است اگر بدن حيوان نجس شده و نجاست آن بر طرف شود .
" مسأله 184 " اگر دندان مصنوعى داخل دهان نجس شود يا غذاى نجسى لاى دندانها مانده باشد ، چنانچه آب را در دهان بگردانند و به تمام جاهاى نجس برسد پاك مىشود .
" مسأله 185 " جايى را كه انسان نمىداند از ظاهر بدن است يا از باطن ، چنانچه نجس شود بنابر احتياط واجب آن را آب بكشد .
" مسأله 186 " اگر غذا لاى دندان مانده باشد و داخل دهان خون بيايد ، چنانچه انسان نداند كه خون به غذا رسيده آن غذا پاك است ، و اگر خون به آن برسد بنابر احتياط واجب آن را بشويد . همچنين است حكم دندانى كه آن را پر كرده اند .
" مسأله 187 " اگر گرد و خاك و يا پودر نجس به لباس و فرش و مانند آن بنشيند ، چنانچه هر دو خشك باشند نجس نمىشود ، هر چند بنابر احتياط براى نماز آن را بتكانند ، و اگر تكان دهند به گونه اى كه يقين كنند همه گرد نجس بر طرف شده احتياج به شستن نيست . ولى اگر گرد و خاك يا لباس و مانند آن تر باشد ، بايد محل نشستن گرد و خاك را آب بكشند .

45

نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : الشيخ المنتظري    جلد : 1  صفحه : 45
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست