responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 81


آن روزها احتياطا جمع كند ميان كارهاى مستحاضه و تروك حائض .
مسأله 486 - زنى كه عادت وقتيه و عدديه دارد ، اگر در وقت عادت يا دو سه روز جلوتر يا دو سه روز عقبتر خون ببيند ، بطورى كه بگويند حيض را جلو يا عقب انداخته - اگر چه آن خون ، نشانه‌هاى حيض را نداشته باشد - بايد به احكامى كه براى حائض گفته شد عمل كند . و چنانچه بعد بفهمد حيض نبوده - مثل اين كه پيش از سه روز پاك شود - بايد عبادتهائى را كه بجا نياورده ، قضا نمايد .
مسأله 487 - زنى كه عادت وقتيه و عدديه دارد ، اگر چند روز پيش از عادت و همه روزهاى عادت و چند روز بعد از عادت ، خون ببيند و روى هم از ده بيشتر نشود همه حيض است . و اگر از ده روز بيشتر شود ، فقط خونى را كه در روزهاى عادت خود ديده حيض است و خونى كه پيش از آن و بعد از آن ديده ، استحاضه مىباشد و بايد عبادتهائى را كه در روزهاى پيش از عادت و بعد از عادت بجا نياورده ، قضا نمايد و اگر همه روزهاى عادت را با چند روز پيش از عادت ، خون ببيند و روى هم از ده روز بيشتر نشود ، همه حيض است . و اگر از ده روز بيشتر شود ، فقط روزهاى عادت ، حيض است و خونى كه جلوتر از آن ديده ، استحاضه مىباشد و چنانچه در آن روزها عبادت نكرده ، بايد قضا نمايد و اگر همه روزهاى عادت را با چند روز بعد از عادت خون ببيند و روى هم از ده روز بيشتر نشود ، همه حيض است و اگر بيشتر شود فقط روزهاى عادت ، حيض و باقى استحاضه است .
مسأله 488 - زنى كه عادت وقتيه و عدديه دارد ، اگر مقدارى از روزهاى عادت را با چند روز پيش از عادت ، خون ببيند و روى هم از ده روز بيشتر نشود ، همه حيض است و اگر از ده روز بيشتر شود روزهائى كه در عادت ، خون ديده با چند روز پيش از آن كه روى هم به مقدار عادت او شود ، حيض ، و روزهاى اول را استحاضه قرار مىدهد و اگر مقدارى از روزهاى عادت را با چند روز بعد از عادت ، خون ببيند و روى هم از ده روز بيشتر نشود ، همه حيض است و اگر بيشتر شود ، بايد روزهائى كه در عادت ، خون ديده با چند روز بعد از آن كه روى هم به مقدار عادت او شود ، حيض و بقيه را استحاضه قرار دهد .

81

نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 81
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست