responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 420


بدون فاصله شير بخورد ، ولى اگر در بين شير خوردن نفس تازه كند ، يا كمى صبر كند كه از اولى كه پستان در دهان مىگيرد تا وقتى سير مىشود ، يك دفعه حساب شود اشكال ندارد .
مسأله 2485 - اگر زن از شير شوهر خود بچه‌اى را شير دهد ، بعد شوهر ديگر كند و از شير آن شوهر هم بچه ديگر را شير دهد آن دو بچه به يكديگر محرم نمىشوند اگر چه بهتر است با هم ازدواج نكنند و نگاه محرمانه هم به يكديگر ننمايند .
مسأله 2486 - اگر زن از شير يك شوهر چندين بچه را شير دهد ، همه آنان به يكديگر و به شوهر و به زنى كه آنان را شير داده محرم مىشوند .
مسأله 2487 - اگر كسى چند زن داشته باشد ، و هر كدام آنان با شرائطى كه گفتيم بچه‌هائى را شير دهد ، همه آن بچه‌ها به يكديگر و به آن مرد و به همه آن زنان محرم مىشوند .
مسأله 2488 - اگر كسى دو زن داشته باشد و يكى از آنان بچه‌اى را مثلا هشت مرتبه و ديگرى هفت مرتبه شير بدهد آن بچه به كسى محرم نمىشود .
مسأله 2489 - اگر زنى از شير يك شوهر پسر و دخترى را شير كامل بدهد خواهر و برادر آن دختر به خواهر و برادر آن پسر محرم نمىشوند ولى احتياط مستحب آنست كه با يكديگر ازدواج نكنند .
مسأله 2490 - انسان نمىتواند بدون اذن زن خود ، با زنانى كه بواسطه شير خوردن ، خواهرزاده يا برادر زاده زن او شده‌اند ازدواج كند . و نيز اگر با پسرى لواط كند ، احتياط واجب آنست كه دختر و خواهر و مادر و مادر بزرگ آن پسر را كه رضاعى هستند يعنى بواسطه شير خوردن ، دختر و خواهر و مادر او شده‌اند ، براى خود عقد نكند .
مسأله 2491 - زنى كه برادر انسان را شير داده به انسان محرم نمىشود ، اگر چه احتياط مستحب آنست كه با او ازدواج نكند .
مسأله 2492 - انسان نمىتواند با دو خواهر ، اگر چه رضاعى باشند يعنى به واسطه شير خوردن ، خواهر يكديگر شده باشند ازدواج كند و چنانچه دو زن را عقد كند و بعد بفهمد خواهر بوده‌اند ، در صورتى كه عقد آنان در يك وقت بوده هر دو باطل است

420

نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 420
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست