responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 419


بچه ديگر بدهند ، بواسطه آن شير ، بچه به كسى محرم نمىشود .
سوم - بچه شير را از پستان بمكد ، پس اگر شير را در گلوى او بريزند نتيجه ندارد .
چهارم - شير ، خالص باشد و با چيزى ديگر مخلوط نباشد .
پنجم - شيراز يك شوهر باشد . پس اگر زن شير دهى را طلاق دهند ، بعد شوهر ديگرى كند و از او آبستن شود و تا موقع زائيدن ، شيرى كه از شوهر اول داشته باقى باشد و مثلا هشت دفعه پيش از زائيدن از شير شوهر اول و هفت دفعه بعد از زائيدن از شير شوهر دوم به بچه‌اى بدهد ، آن بچه به كسى محرم نمىشود .
ششم - بچه بواسطه مرض شير را قى نكند و اگر قى كند بنابر احتياط واجب كسانى كه بواسطه شير خوردن به آن بچه محرم مىشوند ، بايد با او ازدواج نكنند و نگاه محرمانه هم با او ننمايند .
هفتم - پانزده مرتبه ، يا يك شبانه روز بطورى كه در مسأله بعد گفته مىشود شير سير بخورد ، يا مقدارى شير به او بدهند كه بگويند : از آن شير استخوانش محكم شده و گوشت در بدنش روئيده است ، بلكه اگر ده مرتبه هم به او شير دهند ، احتياط مستحب آنست كسانى كه بواسطه شير خوردن با او محرم مىشوند ، با او ازدواج نكنند و نگاه محرمانه هم به او ننمايند .
هشتم - دو سال بچه تمام نشده باشد و اگر بعد از تمام شدن دو سال ، او را شير دهند به كسى محرم نمىشود ، بلكه اگر مثلا پيش از تمام شدن دو سال ، چهارده مرتبه و بعد از آن ، يك مرتبه شير بخورد به كسى محرم نمىشود ، ولى چنانچه از موقع زائيدن زن شير ده بيشتر از دو سال گذشته باشد و شير او باقى باشد و بچه‌اى را شير دهد آن بچه به كسانى كه گفته شد بنابر احتياط لازم محرم مىشود ولى احتياط به ترك نظر كسانى كه به اين رضاع به او محرم شده‌اند ترك نشود .
مسأله 2484 - بايد بچه در بين يك شبانه روز ، غذا يا شير كس ديگر را نخورد ولى اگر كمى غذا بخورد كه نگويند در بين ، غذا خورده اشكال ندارد و نيز بايد پانزده مرتبه را از شير يك زن بخورد و در بين پانزده مرتبه شير كس ديگر را نخورد و در هر دفعه

419

نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 419
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست