responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 409


در صورتى كه با او نزديكى كرده باشد ، آن زن بر او حرام مىشود اگر چه هيچ كدام نمىدانسته‌اند كه زن در عده است و نمىدانسته‌اند عقد كردن زن در عده حرام است .
مسأله 2411 - اگر انسان بداند زنى شوهر دارد با او ازدواج كند چه با او نزديكى كرده باشد يا نه واجب است فورا از او جدا شود و بعدا هم او را براى خود عقد نكند و چنانچه نداند كه شوهر دارد و با او ازدواج كند پس اگر دخول واقع شود آن زن بر او حرام ابدى مىشود و اگر پيش از دخول متوجه شد واجب است از او جدا شود ولى بعدا مىتواند او را براى خود عقد كند .
مسأله 2412 - زن شوهردار اگر زنا بدهد بر شوهر خود حرام نمىشود و چنانچه توبه نكند و بر عمل خود باقى باشد ، اگر مشهوره به زانيه بودن شود احتياط لازم آنست كه شوهر ، او را طلاق دهد و تا توبه نكند او را نگيرد ولى بايد مهرش را بدهد .
مسأله 2413 - زنى را كه طلاق داده‌اند و زنى كه متعه بوده و شوهرش مدت او را بخشيده يا مدتش تمام شده ، چنانچه بعد از مدتى شوهر كند و بعد شك كند كه موقع عقد شوهر دوم عده شوهر اول تمام بوده يا از راه غفلت يا معصيت در عده شوهر كرده ، بايد به شك خود اعتنا نكند .
مسأله 2414 - مادر و خواهر و دختر پسرى كه لواط داده بر لواط كننده حرام است اگر چه لواط كننده و لواط دهنده بالغ نباشند . ولى اگر گمان كند كه دخول شده ، يا شك كند كه دخول شده يا نه ، بر او حرام نمىشود .
مسأله 2415 - اگر با مادر يا خواهر يا دختر كسى ازدواج نمايد و بعد از ازدواج و دخول به زوجه با آن كسى لواط كند ، آنان بر او حرام نمىشوند و اگر بعد از عقد و پيش از دخول لواط كند بنابر احتياط واجب آن زن بر او حرام مىشود .
مسأله 2416 - اگر كسى در حال احرام كه يكى از كارهاى حج است ، يا زنى ازدواج نمايد عقد او باطل است و چنانچه مىدانسته كه زن گرفتن بر او حرام است ، ديگر نمىتواند آن زن را براى خود عقد كند .
مسأله 2417 - اگر زنى كه در حال احرام است با مردى كه در حال احرام نيست ازدواج كند عقد او باطل است و اگر زن مىدانسته كه ازدواج كردن در حال احرام حرام است ، بايد بعدا با آن مرد ازدواج نكند .

409

نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 409
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست