responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 83


4 - آن كه مقدارى از خون اول و دوم در روزهاى عادت باشد ، ولى هر يك از خون اولى و دومى ، كه در روزهاى عادت بوده ، از سه روز كمتر باشد ، كه بايد در تمام دو خون كارهائى را كه بر حائض حرام است ، ترك كند و كارهاى مستحاضه را بجا آورد و در پاكى در بين كارهائى را كه بر حائض حرام است ، ترك كند و عبادتهاى خود را انجام دهد .
مسأله 490 - زنى كه عادت وقتيه و عدديه دارد ، اگر در وقت عادت ، خون نبيند و در غير آن وقت به شماره روزهاى حيضش با صفات حيض خون ببيند ، بايد همان را حيض قرار دهد ، چه پيش از وقت عادت ديده باشد چه بعد از آن .
مسأله 491 - زنى كه عادت وقتيه و عدديه دارد ، اگر در وقت عادت خود خون ببيند ولى شماره روزهاى آن كمتر يا بيشتر از روزهاى عادت او باشد و بعد از پاك شدن ، دوباره به شماره روزهاى عادتى كه داشته خون ببيند ، بايد آنچه را در وقت ديده ، حيض قرار دهد و اگر شماره روزهايش كمتر باشد اگر ممكن است كسرى عدد را از آنچه بعد از عادت ديده ، تمام نمايد و در ما بقى عمل مستحاضه نمايد اگر از ده روز تجاوز كند و اگر تجاوز نكند تمام روزهائى را كه خون ديده حيض قرار دهد و در پاكى در بين احتياط كند به ترك آنچه بر حائض حرام است و انجام عبادتهاى خود .
مسأله 492 - زنى كه عادت وقتيه و عدديه دارد ، اگر بيشتر از ده روز خون ببيند ، خونى كه در روزهاى عادت ديده - اگر چه نشانه‌هاى حيض را نداشته باشد - حيض است ، و خونى كه بعد از روزهاى عادت ديده - اگر چه نشانه‌هاى حيض را داشته باشد - استحاضه است . مثلا زنى كه عادت حيض او از اول ماه تا هفتم است ، اگر از اول تا دوازدهم خون ببيند ، هفت روز اول آن ، حيض و پنج روز بعد ، استحاضه مىباشد .
مسأله 493 - زنانى كه عادت وقتيه دارند ، سه دسته‌اند ، اول - زنى كه دو ماه پشت سر هم در وقت معين ، خون حيض ببيند و بعد از چند روز پاك شود ولى شماره روزهاى آن در اين دو ماه يك اندازه نباشد ، مثلا دو

83

نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 83
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست