responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 410


مسأله 2418 - اگر مرد طواف نساء را كه يكى از كارهاى حج است بجا نياورد ، زنش كه بواسطه احرام بر او حرام شده بود حلال نمىشود و نيز اگر زن طواف نساء نكند شوهرش كه بواسطه احرام بر او حرام شده بود حلال نمىشود ولى اگر - بعدا طواف نساء را انجام دهند به يكديگر حلال مىشوند .
مسأله 2419 - اگر كسى دختر نا بالغى را براى خود عقد كند و پيش از آن كه نه سال دختر تمام شود ، با او نزديكى و دخول كند ، احتياط واجب آنست كه تا آخر عمر از دخول به او خوددارى نمايد .
مسأله 2420 - زنى كه شوهرش او را سه مرتبه طلاق داده بر شوهرش حرام مىشود ، ولى اگر با شرائطى كه در كتاب طلاق گفته مىشود با مرد ديگرى ازدواج كند بعد از مرگ يا طلاق شوهر دوم و گذشتن مقدار عده او شوهر اول مىتواند دوباره او را براى خود عقد نمايد .
احكام عقد دائم مسأله 2421 - زنى كه عقد دائمى شده نبايد بدون اجازه شوهر از خانه بيرون رود و بايد خود را براى هر لذتى كه او مىخواهد تسليم نمايد و بدون عذر شرعى از نزديكى كردن او جلو گيرى نكند و اگر در اينها از شوهر اطاعت كند ، تهيه غذا و لباس و منزل او بر شوهر واجب است و اگر تهيه نكند چه توانائى داشته باشد ، يا نداشته باشد مديون زن است .
مسأله 2422 - اگر زن در كارهائى كه در مسأله پيش گفته شد اطاعت شوهر را نكند گناهكار است و حق غذا و لباس و منزل و هم خوابى ندارد ولى مهر او از بين نمىرود .
مسأله 2423 - مرد حق ندارد زن خود را به خدمت خانه مجبور كند .
مسأله 2424 - مخارج سفر زن اگر بيشتر از مخارج وطن باشد با شوهر نيست ولى اگر شوهر مايل باشد كه زن را سفر ببرد ، بايد خرج سفر او را بدهد .
مسأله 2425 - زنى كه از شوهر اطاعت مىكند و شوهر خرج او را نمىدهد ، اگر ممكن است مىتواند خرج خود را بدون اجازه از مال او بردارد و اگر ممكن نيست چنانچه ناچار باشد كه معاش خود را تهيه كند ، اگر نمىتواند با اطاعت شوهر تهيه

410

نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 410
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست