responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الخوئي    جلد : 1  صفحه : 37


اجداد او همراه نباشد . در اين دو مورد پاكى طفل به تابعيت مشروط به اين است كه طفل در صورت مميز بودن اظهار كفر ننمايد .
< / السؤال = 690 > < السؤال = 691 > ( مسأله 218 ) تخته يا سنگى كه روى آن ميت را غسل مىدهند ، و پارچه‌اى كه با آن عورت ميت را مىپوشانند ، و دست كسى كه او را غسل مىدهد تمام اين چيزها كه با ميت شسته شده است بعد از تمام شدن غسل ، پاك مىشود .
< / السؤال = 691 > < السؤال = 637 > ( مسأله 219 ) كسى كه چيزى را آب مىكشد ، بعد از پاك شدن آن چيز دست او هم كه با آن چيز شسته شده پاك مىشود .
< / السؤال = 637 > < السؤال = 572 > ( مسأله 220 ) اگر لباس و مانند آن را با آب قليل آب بكشند و به اندازه معمول فشار دهند تا آبى كه روى آن ريخته‌اند جدا شود ، آبى كمى كه در آن مىماند پاك است و همچنين است آبى كه از او جدا شده به تفصيلى كه در مسأله ( 27 ) گذشت .
< / السؤال = 572 > < السؤال = 572 > ( مسأله 221 ) ظرف نجس را كه با آب قليل آب مىكشند بعد از جدا شدن آبى كه براى پاك شدن روى آن ريخته‌اند ، آب كمى كه در آن مىماند پاك است . و همچنين است آبى كه از او جدا شده به تفصيلى كه در مسأله ( 27 ) گذشت .
< / السؤال = 572 > < السؤال = 694 > 9 - بر طرف شدن عين نجاست ( مسأله 222 ) اگر بدن حيوان به عين نجس مثل خون ، يا متنجس مثل آب نجس آلوده شود ، چنانچه آنها بر طرف شود ، بدن آن حيوان پاك مىشود و هم چنين است باطن بدن انسان مثل توى دهان و بينى . مثلا اگر خونى از لاى دندان بيرون آيد و در آب دهان از بين برود ، آب كشيدن توى دهان لازم نيست ولى اگر دندان عاريه در دهان نجس شود ، بايد آن را آب بكشند .
< / السؤال = 694 > < السؤال = 694 > ( مسأله 223 ) اگر غذا لاى دندان مانده باشد و داخل دهان خون بيايد چنانچه انسان نداند كه خون به غذا رسيده ، آن غذا پاك است ، و اگر خون به آن برسد نجس مىشود .
< / السؤال = 694 > < السؤال = 695 > < السؤال = 696 > ( مسأله 224 ) مقدارى از لبها و پلك چشم كه موقع بستن روى هم مىآيد و نيز جائى را كه انسان نمىداند از ظاهر بدن است يا باطن آن ، اگر نجس

37

نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الخوئي    جلد : 1  صفحه : 37
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست