responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الخوئي    جلد : 1  صفحه : 290


( دهم ) آن كه كسى از جهت اكراه يا اضطرار يا تقيه افطار كند لازم است قضاء نمايد و كفاره واجب نيست .
< / السؤال = 4409 > < / السؤال = 4406 > < / السؤال = 4398 > < / السؤال = 4397 > < / السؤال = 4396 > < السؤال = 4407 > < السؤال = 4408 > ( مسأله 1698 ) اگر غير آب چيز ديگرى را در دهان ببرد و بىاختيار فرو رود يا آب داخل بينى كند و بىاختيار فرو رود ، قضا بر او واجب نيست .
< / السؤال = 4408 > < / السؤال = 4407 > < السؤال = 4410 > ( مسأله 1699 ) مضمضه زياد براى روزه‌دار مكروه است و اگر بعد از مضمضه بخواهد آب دهان را فرو برد ، بهتر آنست كه سه مرتبه آب دهان را بيرون بريزد .
< / السؤال = 4410 > < السؤال = 4411 > ( مسأله 1700 ) اگر انسان بداند كه بواسطه مضمضه بى اختيار آب يا از روى فراموشى وارد گلويش مىشود ، نبايد مضمضه كند .
< / السؤال = 4411 > < السؤال = 4402 > ( مسأله 1701 ) اگر در ماه رمضان ، بعد از تحقيق يقين كند كه صبح نشده ، و كارى كه روزه را باطل مىكند انجام دهد ، بعد معلوم شود صبح بوده ، قضا لازم نيست .
< / السؤال = 4402 > < السؤال = 4401 > < السؤال = 4402 > ( مسأله 1702 ) اگر انسان شك كند كه مغرب شده يا نه ، نمىتواند افطار كند ، ولى اگر شك كند كه صبح شده يا نه ، پيش از تحقيق هم مىتواند كارى كه روزه را باطل مىكند انجام دهد .
< / السؤال = 4402 > < / السؤال = 4401 > < السؤال = 4498 > احكام روزه قضا ( مسأله 1703 ) اگر ديوانه عاقل شود ، واجب نيست روزه‌هاى وقتى را كه ديوانه بوده قضا نمايد .
< / السؤال = 4498 > < السؤال = 4498 > < السؤال = 4499 > ( مسأله 1704 ) اگر كافر مسلمان شود ، واجب نيست روزه‌هاى وقتى كه كافر بوده قضا نمايد ، ولى اگر مسلمانى كافر شود و دوباره مسلمان گردد ، روزه‌هاى وقتى را كه كافر بوده بايد قضا نمايد .
< / السؤال = 4499 > < / السؤال = 4498 > < السؤال = 4500 > ( مسأله 1705 ) روزه‌اى كه از انسان بواسطه مستى فوت شده ، بايد قضا نمايد ، اگر چه چيزى را كه بواسطه آن مست شده ، براى معالجه خورده باشد .
< / السؤال = 4500 > < السؤال = 4504 > ( مسأله 1706 ) اگر براى عذرى چند روز روزه نگيرد ، و بعد شك كند كه چه وقت عذر او بر طرف شده ، واجب نيست مقدار بيشترى را كه احتمال

290

نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الخوئي    جلد : 1  صفحه : 290
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست