نام کتاب : احكام و آداب حج ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني جلد : 1 صفحه : 144
ج - الظاهر ان نية الاحرام لا يعتبر فيها العزم على ترك المحرمات ، وتوطين النفس عليه ، بل هو انشاء التحريم على نفسه ، وهو لا ينافى العلم بارتكاب بعضها ولو مختارا ، فعلى هذا ينعقد النذر ويصح الاحرام . 336 س - شخصى براى حج تمتع مشرف شد ، در موقع احرام نمىدانست بايد براى عمره محرم شود ، لذا نيت كرد كه احرام براى حج مىبندم ، و اعمال را طبق دستور عمره انجام داد ، و تقصير كرد ، و محل شد ، بعد گفت شايد عمره من صحيح نباشد ، به علت اين كه در موقع احرام عمره ، نيت حج كرده ، و دوباره در مسجد الحرام محرم شد ، و نيت عمره كرد ، و دوباره عمره تمتع بجا آورد ، و بعد حج تمتع انجام داد ، در اين صورت عمره اول چون نيت حج كرده ، چه صورت دارد ؟ و اگر عمره اول باطل است ، عمره دوم صحيح است يا نه ؟ چون به ميقات نرفته ، و از مكه خارج نشده ، و مىدانست كه وقت بيرون رفتن را ندارد ، و امكان داشت كه گم هم بشود . ج - در فرض سئوال اگر به نيت حج تمتع محرم شده ، عمره اول او صحيح است . 337 س - كسى يك مرتبه به حج مشرف شده ولى مىگويد دلچسبم نيست مىخواهد دو مرتبه حج نمايد آيا نيت احتياط كند يا ما فى الذمة ؟ ج - قصد ما فى الذمه نمايد .
144
نام کتاب : احكام و آداب حج ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني جلد : 1 صفحه : 144