responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : فرهنگ ابجدى ( عربى - فارسي ) ( ترجمهء المنجد الأبجدى ) نویسنده : فؤاد افرام البستانى    جلد : 0  صفحه : 7


[ كلام ناشر ] بسمه تعالى الحمد لله رب العالمين - درود فراوان بر ارواح پاك و طيّبهء رسولان الهى ( ع ) بالاخصّ رسول خاتم ( ص ) و خاندان مطهر آن بزرگوار ( ع ) راهبران طريقه توحيد و هدايت كنندگان .
و سلام بر رهروان راه آنها ، پويندگان علوم اسلامى ، عالمان مكتب اسلام كه در طول قرون متمادى كوشيدند كه در سختترين حوادث دوران و دشوارترين شرائط زندگى سينه به سينه دست به دست براى گنجينه معارف الهى پس از غيبت كبرى تا به امروز امانتدارى صادق باشند . و رحمت بى پايان خداوندى بر روح بلند جايگاه بنيانگذار جمهورى اسلامى آيت الله العظمى الامام روح الله الموسوى الخمينى ( س ) و همه شهيدان اين راه كه با تلاش و نثار خون خود ايران اسلامى را قلب تپندهء جهان اسلام قرار دادند .
پس از شكست سخت استعمار در نهضت مترقى مشروطيت به رهبرى روحانيت معظَّم شيعه غارتگران بين المللى شرق و غرب در فكر حذف اسلام مترقى از جامعه برآمدند و با روى كار آوردن مزدوران خود علاوه بر صدمات فوق العاده بر روحانيّت اصيل براى محو آثار اسلامى و زبان قرآن همانا زبان عربى همت گماشتند تا جائى رسيد كه حذف درس عربى از دبيرستانها و دانشگاهها مطرح شد . اما از آنجائيكه اين رشته علوم در طول قرون متمادى ريشه در جان اين ملت داشت خلاء به وجود آمده شيفتگان مكتب اسلام را به تحقيق و تفحّص در روشهاى آموزش زبان عربى و تهيه فرهنگهاى مورد لزوم وادار نمود . كه اين تلاش پس از انقلاب اسلامى اوج بيشترى يافت .
اين مؤسسه از بدو اين احساس درونى در صدد تهيه فرهنگنامه اى بود كه بتواند گوشه اى از اين خلاء را پر نموده و خدمات فرهنگ اسلامى خود را افزايش دهد . از جهت تسريع در اين امر در سال 1353 پيشنهاد ترجمه كتاب منجد الابجدى به بعضى از دوستان فرهنگى شد ، كه بر اثر شدت فشار بر نهضت اسلامى امكان اين مسأله به تأخير افتاد . تا سال 1358 ترجمه كتاب منجد الطَّلاب بوسيله اين مؤسسه بچاپ رسيد . اما همچنان فكر ترجمه منجد الابجدى جهت دستيابى سريعتر به لغات مورد نياز در سر بود . تا با راهنمائى يكى از دوستان فرهنگدوست ، استاد گرانمايه آقاى رضا مهيار معرفى و قرار ترجمه آن گذاشته شد . اينك كه در چهاردهمين بهار آزادى ، ايران اسلامى از زبان فصيح رهبرى معظَّم انقلاب حضرت آية الله خامنه اى ( حفظه الله تعالى ) ام القراى ميهن اسلامى در سراسر جهان است نشر اين اثر كه نتيجه 9 سال تلاش مستمر اين موسسه بوده موجب كمال افتخار ميباشد .
بر محققان و دانشمندان علوم و معارف اسلامى ، شاهدان بر شهيدان و پيروزمندان خون بر شمشير ، دستان بيعت نموده با راه امام و رهبر فرض است تا با بهره گيرى از دو منبع فيض الهى « قرآن و اهلبيت » فرهنگى بر اساس فرهنگ اسلام تأليف و نياز جامعه اسلامى را در حد توان برطرف سازند .
اميد است در آينده با چاپ آثار پر ارزش ديگرى جهت پيشبرد اهداف مقدس اسلام و انقلاب اسلامى با همكارى علماء - اساتيد - دانش پژوهان و . . . اين كوشش استمرار يابد .
انتشارات اسلامى

مقدمه 7

نام کتاب : فرهنگ ابجدى ( عربى - فارسي ) ( ترجمهء المنجد الأبجدى ) نویسنده : فؤاد افرام البستانى    جلد : 0  صفحه : 7
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست