responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : نسخه حكيم ( فارسي ) نویسنده : مير حسين عطار يزدي    جلد : 1  صفحه : 300


شير و ميوه‌جات خورد . شير غذاى كاملى است ، يعنى تقريبا كليهء ويتامينها و مواد املاحى را دار است . لذا براى لاغرها غذاى بسيار خوبى است ، به شرطى كه با آن ( به استثناء ميوه‌جات ) غذاى ديگرى نخورند . كسانى كه لاغرى شان بر اثر مسموميت مزمن غذايى است ، بايد قبل از تغيير رژيم ، حتما 5 إلى 10 روز روزه بگيرند يعنى بايد فقط ميوه‌جات تازه بخورند و آن هم به حد اعتدال . سپس بايد روزانه يك ليتر شير بخورند و پس از چند ورز بتدريج بر مقدار آن بيفزايند تا به سه ليتر برسد .
از آن پس تا 5 هفته بايد به همين رژيم شير و ميوه ادامه دهند . ماساژ طبى نيز سودمند است ، ولى ورزش ملايم و استراحت ، لازم‌تر است . تنفس عميق در فضاى آزاد فوق العاده مفيد است به شرطى كه هوا آلوده و پر گر دو غبار نباشد .
در موقع درمان بايد به غير از ميوه‌جات و شير ، چيزى نخورند و پس از آنكه كمى رو ببهبود نهادند و احساس كردند كه نيرو گرفته‌اند بايد چند هفته ديگر به همان رژيم ادامه دهند .
يكنوع لاغرى ديگر هم هست كه به علت بيماريهاى داخلى ، انسان نمىتواند غذاهاى لازم را بخورد و گاه لاغرى به علل روانى مثل : خستگى ، تأثر ، عصبانيت ، بدبختى ، افراط در كار و فرسودگى قوا پيدا مىشود كه همه اين حالات را با معالجه با رژيم انگور مىتوان بر طرف كرد . با اين رژيم ، تقويت يافته و دستگاههاى هضم غذا به كار مى افتد و قواى از دست رفته تجديد مىشود . انگور با ميوه‌هاى ديگر و نان كامل برشته ، با موز و با كتهء برنج وزن بدن را زياد مىكند و به كلى لاغرى را از بين مىبرد .
اگر لاغر و خشكيده هستيد شما هم مىتوانيد با اين دستور چاق شويد :
صبحانه ميوه‌هاى بسيار شيرين از قبيل : انگور ، كشمش ، خرما ، انجير ، توت تازه يا خشك بخوريد . به اين صبحانه مىتوانيد نان كامل ، پنير ، عسل و كره اضافه كنيد و حتى مىتوانيد مانند مازندرانيها ، كته با ماست و پنير با مغز گردو

300

نام کتاب : نسخه حكيم ( فارسي ) نویسنده : مير حسين عطار يزدي    جلد : 1  صفحه : 300
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست