سيب براى مبتلايان بمرض مفاصل زياد تجويز مىشود ، سنگهاى كليه را دفع مى نمايد . بوسيله املاح خود آلبومين غذا ونسوج را از بين مىبرد وبراى سينه ومجارى تنفس بسيار نافع است ، پخته آن براى هضم غذا مفيد بوده وسوء هاضمه را از بين ميبرد . سيب را حتما بايد با پوست خورد زيرا داراى دياستاز ومنگنز است وبه هضم غذا كمك مىكند .سيب خام رنده شده نتايج خوبى در معالجه اسهال كودكان دارد ، براى مبارزه بادل بهم خوردگى وپيچش دل واستفراغ ، كوه گرفتگى ، دريازدگى وهوازدگى وويار زنهاى آبستن بسيار اثر نيكو دارد وحربه ى برنده اى است . از پختن سيب خوددارى كنيد وهميشه اين ميوه ى بسيار عالى را با پوست بخوريد واگر نمى توانيد بجويد ، رنده نموده بصورت پالوده درآورريد وبا عسل آنرا شيرين كرده ميل نمائيد . يك داستان واقعى چندى پيش در پاريس به درد معده شديدى مبتلا شدم وروزانه چند ساعت دلم سخت مالش مىرفت ، پيش دكتر متخصص مراجعه كردم ، گفت بايد عكس بردارى كنيد چون ممكن است مبتلا بزخم معده شده باشيد ، از سخنان اين طبيب زياد متوحش نشدم ، زيرا يقين داشتم غذائى كه مولد اين امراض باشد نخوردهام وبر عكس بيشتر اوقات با غذاى خود پياز خام وسبزى خوردن ، مخصوصا تره مىخورم ومحال است باين بيماريها دچار شوم .يكى از ايرانيان كه از درد معدهء من مسبوق شد ، گفت : ما ايرانيان عادت بخوردن برنج داريم وحتما اين مرض نتيجه خوددارى از خوردن برنج است ، باتفاق برستوران طهران رفتيم وجاى شما خالى يك چلوكباب مفصل خورديم وبرخلاف انتظار درد معده ى من شدت كرد ، چند روزى از اين مقدمه گذشت ومن همچنان رنج مىبردم ولى ضمنا متوجه شدم كه اين درد همه روزه نيست ، وبعضى روزها ساكت است فورا قلم كاغذ آوردم وصورت غذاهاى روزانه ى خود را يادداشت نمودم پس از چند روز ، با
اسرار خوراكيها