بلند كرده به حى ابدى سوگند ياد نمود كه براى يك زمان و زمانها و نيم زمان خواهد كشيد و به محض تمام شدن پراكندگى قوت قوم مقدس همگى اين حوادث به انجام خواهد رسيد هشتم و من شنيدم اما درك نكردم و گفتم اى آقايم آخر اين حوادث چگونه خواهد شد نهم تو كفت اى دانيال راه خود پيش گير زيرا كه اين كلمات تا زمان آخر من مخفى و مختوم اند دهم بسيارى پاك و سفيد و قال گذاشته خواهند شد و از اينكه شريران شريرانه رفتار خواهند نمود فهذا هيچيك از شريران درك نخواهند نمود اما دانشمندان فهم خواهند كرد يازدهم و زمان رفع شدن قربانى دائمى و نصب شدن مكروهات مخربى يك هزار و دويست و نود روز خواهد بود دوازدهم خوشا حال كسى كه انتظار كشيده به روزهاى يك هزار و سيصد و سى و پنج برسد سيزدهم اما تو تا به انجام كار راه خود را پيش گير زيرا كه به استراحت گذران نموده در انجام آن روزها در منصب خود خواهى ايستاد . در بحار از ابى بصير از حضرت صادق عليه السلام روايت كرده كه فرمود ناچاريم از ديدن لشكر آذربايجان هيچكس طاقت مقاومت و مقاتله با ايشان را ندارد و محتمل است كه مراد همان آذربايجان باشد و رمله موضعى است در نزديكى مصر انتهى حقير گويد ياقوت حموى در كتاب مراصد الاطلاع في الامكنة والبقاع گويد الرملية واحدة الرمل مدينة بفلسطين كانت قصبتها وكانت رباطا للمسلمين وبينها و بين المقدس اثنى عشر ميلا وهى كورة منها 26 بعضى نقل كرده اند كه باريدن تگرگ بسيار بزرگى است در روم و جزاير كه بسيار محل تعجب باشد كه به مثل آن ديده نشده باشد 27 مطلق العنان شدن عرب است كه به هر جا كه خواهند روند و هر چه خواهند بكنند و در بعضى اخبار تصريح به آن شده است 28 خروج سلاطين عجم است از شأن و وقار شايد كه مراد بيعت ايشان باشد مر ساير دول را در ازمنه از ازمان به جهت