كشف المحجة 64 ، 67 ، 73 ، 76 - 78 ، 80 طرائف 14 / 5 ، 38 / 12 ، 51 - 52 / 14 ، 55 - 57 / 15 ، 67 / [ ند 18 ] ، 112 / 27 - 28 ، 121 / [ ند 29 ] ، 123 / 29 ، 160 - 161 / 40 ، 168 - 170 / 42 - 43 ، 179 / [ ند 45 ] ، 227 - 228 / 60 ، 236 / 63 ، 240 / 64 ، 257 - 258 / 72 ، 263 / 73 - 74 ، 270 - 271 / 76 ، 274 / 77 ، 283 / 78 ، 294 / 83 ، 360 / 105 ، 422 - 423 / 128 ، 461 / 141 ، 541 - 542 / 169 ، 548 / 171 و 173 .درباره مؤلف نك : سزگين 1 / 115 - 134 . نيز نك : Sbath ( ص 15 ش 274 ) ( در آنجا عنوان " الجامع الصحيح " آمده است . ) ابن طاووس از اعتماد بزرگى كه سنيان به صحيحين داشته اند و نيز از ارزش مناظرهاى فضائل امام على [ ع ] كه در اين دو صحيح آمده آگاه بوده است ( مق : اليقين 203 / 520 ) . بنا به دلايلى كه در ذيل - › كتاب العمدة آمده مى توان بدين نتيجه رسيد كه نقلهاى ذيل به توسط العمدة ابن بطريق نقل شده اند گر چه ابن طاووس به آن تصريح نمى كند : طرائف 51 - 52 / 14 = العمدة ص 63 ; طرائف 55 - 57 / 15 = العمدة صص 71 - 73 ; طرائف 67 / [ ند 18 ] = العمدة ص 102 ; طرائف 112 / 27 - 28 = العمدة ص 24 ; طرائف 160 - 161 / 40 = العمدة ص 24 ; طرائف 257 - 258 / 72 = العمدة صص 203 - 204 . علاوه بر مواردى كه در اينجا آمده در طرائف از الصحيح " به توسط دو تأليف : " الجمع بين الصحيحين " و " الجمع بين الصحاح الستة " نقل شده است .526 . ( * ) + - صحيح / أبو الحسن على بن عمر الدار قطني ( م 385 ) طرائف 154 / 38 مى توان فرض كرد كه مقصود وى كتاب السنن الدار قطني است ( مق : السلامى ، تاريخ علماء بغداد ، در آنجا هم به " سنن " [ در صص 16 ، 45 ] و هم به " صحيح " [ در صص 205 - 206 ] او ارجاع داده شده است . ولى حديث مورد اشاره ( دربارهء وفات پيامبر [ ص ] در آغوش امام على [ ع ] ) در چاپ 1966 مدينه سنن نيامده است .