responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الغدير ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الأميني    جلد : 1  صفحه : 87


يكصد تن راويان حديث غدير بطرق خود بشمار آورده است .
51 - سعيد بن سعد بن عبادهء انصارى - حافظ ابن عقده در كتاب « حديث الولايه » واقعهء غدير را از او روايت نموده .
52 - ابو عبد اللَّه سلمان فارسى ( در سال 36 ر 37 هجرى در حاليكه سن شريفش در حدود سيصد سال بود وفات يافته ) حافظ ابن عقده در « حديث الولايه » و جعابى در « نخب » خود و حموينى شافعى در باب 58 از - « فرايد السمطين » واقعهء غدير را بطرق خود با ذكر سند از او روايت نموده‌اند و شمس الدين جزرى شافعى در ص 4 از « اسنى المطالب » نامبرده را در شمار راويان حديث غدير از صحابه ذكر نموده است .
53 - ابو مسلم سلمة بن عمرو بن اكوع اسلمى ( در سال 74 درگذشته ) ابن عقده در « حديث الولايه » حديث غدير را از او روايت نموده است .
54 - ابو سليمان سمرة بن جندب فزارى ، هم پيمان انصار ( در سالهاى 58 ر 59 ر 60 هجرى در بصره در گذشته ) بطوريكه در « حديث الولايه » ابن عقده و « نخب المناقب » مذكور است ، نامبرده يكى از راويان حديث غدير است . و شمس الدين جزرى شافعى در « اسنى المطالب » ص 4 نامبرده را در شمار راويان حديث غدير از صحابه ذكر نموده است .
55 - سهل بن حنيف انصارى اوسى در سال 38 در گذشته ) و حافظ ابن عقده بطريق خود و با ذكر سند و جعابى ، حديث غدير را از او روايت نموده‌اند ، و ابن اثير در جلد 3 « اسد الغابه ص 307 نامبرده را در شمار آنهائى كه روز رحبه دربارهء - على عليه السّلام شهادت داده‌اند ( بطوريكه در حديث اصبغ ابن نباته آتى الذكر مذكور است ) در آورده و گفته كه ابو موسى آنرا با ذكر سند روايت نموده . و جزرى شافعى در » اسنى المطالب « ص 4 او را از جملهء راويان حديث غدير از صحابه بشمار آورده است .
56 - ابو العباس - سهل بن سعد انصارى خزرجى ساعدى ( در سال 91 هجرى

87

نام کتاب : الغدير ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الأميني    جلد : 1  صفحه : 87
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست