responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الغدير ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الأميني    جلد : 1  صفحه : 238


مناشدهء در رحبه را از طريق ابى حاتم ، و از طريق احمد از سعيد بن وهب و حديث ركبان را از طريق احمد و بغوى و حديثى را كه ابن عبد البرّ در « استيعاب » از بريده و ابى هريره و جابر و براء و زيد از داستان غدير روايت نموده‌اند ذكر كرده است - 348 - قاضى بهلول بهجت شافعى - قاضى زنكه زور ، مؤلَّف « تاريخ آل محمّد صلَّى اللَّه عليه و آله » كه بلغت تركى نوشته و اديب دانشمند ميرزا مهدى تبريزى آنرا بفارسى و فاضل بزرگوار شيخ ميرزا على قمشهء آنرا بعربى ترجمه نموده‌اند ، و اين كتاب نامبرده از محسنات اين عصر است و نمودارى است از احاطه و تسلَّط مؤلَّفش در حديث و تاريخ ، و اطلاع مبسوط او در مباحث دينى ، و از تأليفات او كتابى است بنام « المأة يوم » يعنى : صد روز ، در واقعهء صفّين ، كه جنبهء روائى دارد ، و « الارشاد الحمزوى » و « حجر بن عدى » كه منظوم است ، و « الحقوق الارثيه » و « آثار آذربايجان كه كتابى است ادبى - تاريخى - جغرافى ، اشارهء بطرقى كه نامبرده براى حديث غدير ذكر كرده ، در صفحات 43 ر 47 و 51 و 54 و 60 و 62 و 76 و 88 و 93 گذشت .
349 - نويسندهء شهير ، عبد المسيح انطاكى - مصرى ، نامبرده يكى از شعراى غدير است در قرن چهاردهم كه در محل خود شعر و شرح حال او خواهد آمد .
350 - دكتر احمد فريد رفاعى ، در حاشيهء « معجم الادباء » جلد 14 ص 48 دو بيت امير المؤمنين عليه السّلام را دربارهء غدير ذكر نموده .
351 - استاد احمد زكى عدوى - مصرى - رئيس قسمت تصحيح در - دار الكتب المصريّه - نامبرده بوسيله حواشى كه در كتب متعدده دارد ، آثار گرانبها و جاودانى از خود گذارده ، نامبرده در حواشى « الاغانى » جلد 7 ص 363 از چاپ اخير داستان غدير را ذكر نموده است .
352 - استاد احمد نسيم مصرى عضو قسمت ادبى در - دار الكتب المصريّه - نامبرده داستان غدير را در حاشيهء بر ديوان مهيار جلد 3 ص 182 ذكر نموده .
353 - استاد حسين على اعظمى - بغدادى - مدير دانشكدهء حقوق در بغداد ، يكى از شعراء غدير است كه شعر و شرح حال او در قسمت مربوط به شعراء قرن

238

نام کتاب : الغدير ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الأميني    جلد : 1  صفحه : 238
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست