responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الغدير ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الأميني    جلد : 1  صفحه : 16


نداى دين منزّه اسلام ، نداى بزرگترين بنيان گذار فضيلت ؟ ! آنهم پس از آنكه پادشاهان و مردان بزرگ و شخصيتهاى زبده و عالى مقام نداى ما را با گوش جان شنيده و با پذيرش كامل تلقى نمودند ! و زعماى دين و عناصر برجسته از امّت اسلامى و پيشوايان و سياست مداران و فرمانروايان امّت و استادان دين و دانش و محافل مهم علم و ادب با هم آهنگى بنداى ما پاسخ موافق دادند و ساير طبقات از امم اسلامى در پذيرش اين اثر برجسته از بزرگان و شخصيتهاى مهم و معظم خود پيروى نمودند بطوريكه طبقات مختلفه با صفوف متحد در زير پرچم ولايت عترت طاهره پيغمبر عظيم الشأن خود صلوات اللَّه عليه و عليهم بسوى ما و سخنان درست و مستدل ما ، روى آوردند .
و هدوا الى الطيّب من القول و هدوا الى صراط الحميد . و قالوا ربنا آتنا من لدنك رحمه و هىء لنا من امرنا . رشدا . اولئك عليهم صلوات من ربهم و رحمة و اولئك هم المهتدون [1] .
اينك نامه - مزبور كه نمودار حساسى است از شخصيت نويسندهء آن و عظمت روحى او ذيلا ترجمه ميشود و مضمون نامه حاكى از اينست كه دانشمند نامبرده از سرچشمه حيات بخش ( الغدير ) سيراب و با نيروى دانش و فروغ بينش در آن تتبع و مطالعه نموده و الحق كمال فضيلت و فراست و همچنين لطافت كلام و متانت بيان از نامه او نمايان است . شيخ بزرگوار آقاى مظفرى بمقتضاى امانت از فرستادن نامه مزبور براى درج و نشر آن در الغدير خوددارى و قبلا براى احراز رضايت نويسنده عاليمقام آن كتبا در مقام كسب اجازه بر آمده و پس از وصول نامه ثانى مشعر بر اذن صريح هر دو را براى درج در الغدير ارسال داشته ؛



[1] يعنى و راه يافتند بسوى گفتار پاكيزه و راه يافتند بسوى طريقه شايسته و ستوده و گفتند : پروردگارا رحمت را از جانب خود شامل ما بفرما و براى ما در امرمان رشد و كاميابى را فراهم فرما ، . بر اينان درود و رحمت از پروردگارشان شامل و اينانند راه يافتگان . سه جمله مزبور از آيات و سور مختلفه بمناسبت مقام آورده شده و مؤلف جليل القدر با ذكر آيات شريفه گفتار نغز و مستدل خود را زينت داده است .

16

نام کتاب : الغدير ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الأميني    جلد : 1  صفحه : 16
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست