responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الغدير ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الأميني    جلد : 1  صفحه : 121


41 - ابو عماره - عبد خير بن يزيد همدانى كوفي مخضرمى ، ابن معين و عجلى بطوريكه در « خلاصه » صفحه 269 مندرج است . او را توثيق نموده‌اند و ابن حجر در « التقريب » صفحه 225 او را توثيق نموده و نامبرده را از بزرگان تابعين بشمار آورده و طريق منسوب باو بلفظ سعيد در داستان ( مناشدهء ) رحبه خواهد آمد .
42 - عبد الرحمن بن ابى ليلى متوفاى 82 ر 3 ر 4 - طبق مندرج در جلد 2 « الميزان » صفحه 115 نامبرده از پيشوايان و موثقين تابعين است و در « تذكره » فقه او مورد ستايش قرار گرفته و در « التقريب » توثيق شده ، حديث مناشدهء در رحبه بطرق بسيار از او خواهد آمد و حديث از او در صفحه 41 و 79 گذشت .
43 - عبد الرحمن بن سابط . ( عبد الرحمن بن عبد اللَّه بن سابط نيز گفته شده ) جمحى ، مكَّى - ابن حجر در « التقريب » او را توثيق نموده و نامبرده را از طبقهء متوسط تابعين بشمار آورده - وفات او در سال 118 ثبت شد . طرق منسوب باو در صفحات 77 و 78 گذشت .
44 - عبد اللَّه بن اسعد بن زراره - بصفحهء 44 مراجعه شود .
45 - ابو مريم عبد اللَّه بن زياد اسدى كوفي - ابن حبان ( بطوريكه در صفحهء 168 خلاصه خزرجى مذكور است ) او را توثيق كرده و ابن حجر در صفحهء 130 « التقريب » وثوق و اعتماد باو را اشعار نموده بصفحه 102 مراجعه شود .
46 - عبد اللَّه بن شريك عامرى كوفي . بشرح مندرج در صفحه 202 « التقريب » مردى است موصوف بصداقت ؛ ولى شيعه بودن او جوزجانى را بافراط نسبت باو افكنده و او را تكذيب نموده ! احمد و ابن معين و غيرهما بطوريكه در جلد 2 « ميزان ذهبى » صفحه 46 مذكور است او را موثق دانسته‌اند ، طريق منسوب باو در صفحه 80 گذشت .
47 - ابو محمّد عبد اللَّه بن محمّد بن عقيل هاشمى مدنى ، تاريخ وفات او بعد از يكصد و چهل هجرى ثبت شده ، در خلاصهء خزرجى و در تقريب . از ترمذى نقل شده كه نامبرده در حديث ، موصوف براستى بوده و احمد و اسحق و حميدى بحديث منسوب باو

121

نام کتاب : الغدير ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الأميني    جلد : 1  صفحه : 121
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست