responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الغدير ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الأميني    جلد : 1  صفحه : 93


در جلد 5 « البداية و النهايه » ص 211 از طريق احمد و نسائى و ترمذى و در جلد 7 ص 246 از احمد و نسائى و در همين جلد ص 348 از طريق غندر از شعبه از سلمة بن كهيل از او از زيد ، و ابن حجر در جلد 4 « الاصابه » ص 159 و در جلد 2 ص 252 از او از حذيفه و عامر بلفظى كه خواهد آمد و متقى در جلد 6 « كنز العمال » ص 390 نقل از ابن جرير و سمهودى در « جواهر العقدين » نقل از قندوزى حنفى در ص 38 از ينابيع حديث او را آورده‌اند .
64 - عايشه دختر ابى بكر بن ابى قحافه ( زوجهء پيغمبر صلَّى اللَّه عليه و آله ) ؛ ابن عقده در « حديث الولايه » واقعه غدير را با ذكر سند از او روايت نموده .
65 - عباس بن عبد المطلب بن هاشم عموى پيغمبر صلَّى اللَّه عليه و آله ) ( در سال 32 وفات يافته ) ابن عقده بطريق خود با ذكر سند حديث غدير را از او روايت نموده و جزرى در « اسنى المطالب » ص 3 او را از جملهء راويان حديث غدير ذكر نموده .
66 - عبد الرحمن بن عبد رب انصارى ؛ نامبرده يكى از شهود على عليه السّلام است بحديث غدير در روز رحبه بطوريكه در حديث اصبغ بن نباته خواهد آمد كه حافظ ابن عقده از او روايت نموده و ابن اثير در جلد 3 « اسد الغابه » ص 307 و در جلد 5 ص 205 و ابن حجر در جلد 2 « الاصابه » ص 408 از او ذكر نموده‌اند . و قاضى در « تاريخ آل محمّد صلَّى اللَّه عليه و آله » ص 67 او را از جمله راويان حديث غدير ثبت نموده است .
67 - ابو محمّد عبد الرحمن بن عوف قرشى زهرى ( در سال 31 ر 32 هجرى درگذشته ) حديث غدير را ابن عقده باسنادش در « حديث الولايه » و منصور رازى در « كتاب الغدير » از او روايت نموده‌اند و او از عشرهء مبشّره است كه حافظ ابن المغازلى آنها را از جملهء يكصد تن راويان حديث غدير بطرق خود بحساب آورده و جزرى در « اسنى المطالب » ص 3 او را از جملهء راويان حديث غدير ذكر نموده است .
68 - عبد الرحمن بن يعمر ديلى [1] ( در كوفه مسكن گزيده ) ، ابن عقده حديث



[1] در نسخه‌ها ديلمى است ، ولى تصحيف و غلط است . و صحيح آن همان ديلى بكسر دال و سكون ياء است .

93

نام کتاب : الغدير ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الأميني    جلد : 1  صفحه : 93
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست