responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الغدير ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الأميني    جلد : 1  صفحه : 45


16 - ام هانى بنت ابى طالب سلام اللَّه عليهما - نامبرده گفت : رسول خدا صلَّى اللَّه عليه و آله از حج خود بازگشت تا در غدير خم فرود آمد ، سپس در آن هواى گرم ايستاد و خطبه خواند و پس از بيان خطبه فرمود اى مردم . . . ( تا آخر حديث ) .
اين روايت را بزار با ذكر سند در مسند خود از ام هانى ثبت كرده و سمهودى شافعى ( بنابر آنچه قندوزى حنفى در ص 40 « ينابيع الموده » ذكر نموده ) آنرا از نامبرده روايت نموده و ابن عقده نيز باسناد خود در - « حديث الولايه » اين حديث را از ام هانى آورده است .
17 - ابو حمزه انس بن مالك انصارى خزرجى - خدمتكار رسول خدا صلَّى اللَّه عليه و آله ( كه در سال 93 هجرى در گذشته است ) خطيب بغدادى در جلد 7 تاريخش ص 377 و ابن قتيبه دينورى در « المعارف » ص 291 و ابن عقده در - « حديث الولايه » باسناد خود از مسلم ملائى از انس ، و ابو بكر جعابى در « نخب - خود » و خطيب خوارزمى در مقتل ، و سيوطى در ( تاريخ الخلفاء ) ص 114 بطريق طبرانى ، و متقى هندى در جلد 6 « كنز العمال » ص 154 و ص 403 از عميرة بن سعيد از انس ؛ و بدخشى در « نزل الابرار » ص 20 از طريق طبرانى و خطيب ، اين حديث را از نامبرده روايت نموده‌اند ؛ و در « اسنى المطالب » جزرى ص 4 نامبرده در شمار راويان حديث غدير ذكر شده است .
* ( حرف - ب - ) * 18 - براء بن عازب انصارى اوسى ( در كوفه اقامت گزيده و در آنجا سال 72 هجرى در گذشته است ) در جلد 4 - « المسند » احمد بن حنبل ص 281 حديث غدير بلفظ نامبرده موجود است كه صاحب « مسند » باسناد خود از عفان از حمّاد بن سلمه از على بن زيد از عدى بن ثابت از او ( براء ) و بطريق ديگر از عدى از براء روايت كرده بشرح و بيانى كه در حديث تهنيه انشاء اللَّه ذكر خواهد شد و در « سنن » ابن ماجه جلد 1 ص 28 و 29 از ابن جدعان از عدى از او روايت شده كه گفت : در خدمت رسول خدا صلَّى اللَّه عليه و آله از حجّى كه نمود آمديم . در بعضى منازل فرود آمد و از طرف آنجناب

45

نام کتاب : الغدير ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الأميني    جلد : 1  صفحه : 45
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست