responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الغدير ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الأميني    جلد : 1  صفحه : 4


< شعر > تا كه شده كنيت تو بوتراب نه فلك از جوى زمين خورده آب راه حق و هادى هر گمرهى ما ظلماتيم و تو نور اللَّهى آنكه گذشت از تو و غيرى گزيد نور بداد ابله و ظلمت خريد وانكه ز تو بر دگرى ديده دوخت خاك سيه بستد و گوهر فروخت < / شعر > الها . پروردگارا . دل ما از دوستى ولىّ تو سرشار و از دشمنان و ستمكاران بيزار است ؛ ما را با اين سرمايه بميران و با اين افتخار محشور گردان . آمين . آمين .
بر ارباب فكرت و بصيرت پوشيده نيست كه روح ايمان بخداوند يكتا ولايت خاندان پيغمبر است و حقيقت بندگى ذات يگانه و منزّهش بر اين استوانه استوار .
آرى . بشر كه در تيرگىهاى ماده و طبيعت محصور و محجوب است . جز در پرتو نور ولايت بسر منزل سعادت راه نبرد و جز با استمداد از نيروى ولايت ، بحقايق كتاب خداوند وقوف نتواند يافت :
آنگاه كه پيغمبر عظيم الشأن صلَّى اللَّه عليه و آله فرمود : انى تارك فيكم الثقلين ما ان تمسّكتم بهما لن تضلَّوا بعدى ، كتاب اللَّه و عترتى . اهل بيتى . فأنّهما لن يفترقا حتّى يردا علىّ الحوض [1] بر حسب احاطهء كه آنجناب بمقتضاى مقام شامخ نبوت بر حوادث آينده داشت مىدانست كه تنى چند از سران قوم بر مبناى جاه طلبى و اغراض و اطماع خويش از وقوف بدقايق معانى و حقايق سبع المثانى خود را بىنياز پنداشته و با طرح عنوان بىاساس « حسبنا كتاب اللَّه » خلق را از پيروى عترت پيغمبر صلَّى اللَّه عليه و آله خود كه باب علوم قرآن و مبيّن احكام و رموز آن هستند منحرف خواهند نمود و با پندار و قياس راه



[1] يعنى همانا من در ميان شما واميگذارم دو چيز گران و ارجمند را مادام كه به آن دو پيوسته و گرونده باشيد گمراه نخواهيد شد بعد از من و آندو كتاب خدا ( قرآن ) و عترت من اهل بيت منند آگاه باشيد اين دو هرگز از يكديگر جدا نشوند تا بر من وارد شوند حوض را - اين حديث در بسيارى از كتب اخبار از طرق متعدّد ثبت و عموم مورخين اسلامى و حفاظ و اساتيد حديث از تمام فرق مسلمين آنرا تاييد و تصديق نموده‌اند و از جمله روايات متواتره و مسلم در نزد علماء اسلام است .

4

نام کتاب : الغدير ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الأميني    جلد : 1  صفحه : 4
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست