responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الاحتجاج ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الطبرسي    جلد : 1  صفحه : 257


حسن و حسين بعد از ذات ستوده صفات تو نمودم .
حسن را معدن علم خود بعد از انقضاى مدت ولايت و امامت پدر او امير المؤمنين عليه السّلام گردانيدم و حسين را بعد از او خازن علم و معرفت و اكرام و احترام و بدرجه عاليه شهادت و ختم احوال او در آخرت بعزت و سعادت نمودم او افضل از جميع شهدا و ارفع و اعظم از همه سعدا است حجت بالغه من در نزد او و كلمه تامه من در پيش آن مهر سپهر ولايت و امامت است خلايق بوسيله اطاعت اوامر و نواهى عترت او مثيب و از جهت تمرد فرمان ذريت او از جنت بىنصيباند .
اول عترت او سيد العابدين على بن الحسين است بعد از و ولد ارجمند او شبيه جد خود نبى المحمود محمد باقر علم من و معدن حكم منست و زود باشد كه جميع مرتابين كه شك و ريب در باب ولايت جعفر صادق الامين نمايند بوسيله همين در سعير و سجين مكين گردند كسى كه رد حق از آن ولى ايزد مطلق نمايد چنانست كه رد حق از من نموده باشد .
اين كلام صدق التيام قول منست كه هر آينه من مقام و مثوى جعفر را بغايت مكرم و محترم گردانم و او را در ميان اشياع و انصار و اولياى ابرار اخيار بوسيله اعطا و احسان و مزيد درجهء شفاعت و رتبهء عزت و كرامت مبتهج و شادمان گردانم .
و بعد از تقضى ايام ولايت و امامت او برگزيدم ولد ارجمند و مولود سعادتمند او موسى بن جعفر را و در زمان آن ولى ايزد منان فتنه از مخبط كورباطن نسبت بآن صفى حضرت مهيمن بين و ظاهر گردد ليكن آن امام المؤتمن هرگز از حكم و رضاى من منقطع نگردد زيرا كه او حجت منست و حجج من مخفى و اولياى من شقى نشوند .
هر كه منكر يكى از آن اولياى اعيان گردد آن شقى نادان منكر نعمت من و دور از عنايت و مرحمت منست و مغير آيه از كتاب من كاذب و مفترى بر من است چاه ويل در جهيم و عذاب وبيل اليم براى منكران مقرر و مستقيم است و بعد از تقضى بنده و حبيب فرخنده و ولى پسنديده من موسى بن جعفر ولى هشتم من امام الورى ابو الحسن على

257

نام کتاب : الاحتجاج ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الطبرسي    جلد : 1  صفحه : 257
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست