responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تحف العقول عن آل الرسول ( ص ) ( فارسي ) نویسنده : ابن شعبة الحراني    جلد : 1  صفحه : 769


و زنى كه زاييده ، بيست روز نماز نمىگزارد و نه بيشتر از آن ، پس اگر پيش از بيست روز پاك شد نماز بخواند و گر نه تا بيست روز صبر كند ، آنگاه غسل كند و نماز گزارد و عمل مستحاضه را انجام دهد .
و [ واجب است ] باور داشتن عذاب قبر و منكر و نكير و برانگيخته شدن پس از مرگ و حساب و ميزان و صراط و بيزارى از جلو داران گمراهى و پيروانشان و دوست داشتن دوستان خدا و حرام بودن شراب ، اندك و بسيارش . و آنچه بسيارش مست سازد اندكش نيز حرام است . و آن كس كه ناگزير است ، شراب ننوشد كه او را مىكشد و حرام بودن هر حيوان درنده اى كه دندان نيش دارد و هر پرنده اى كه چنگال دارد و حرام بودن طحال ، چون كه آن خون بسته شده است و [ حرام بودن ] جرّىّ [ مارسر ] و ماهى در آب مرده و مارماهى و زمّير [ ماهى تيغه پشت ] و هر ماهىاى كه پولك ندارد .
و از پرندگان آنچه چينه دان ندارد و از تخم پرندگان آنچه دو طرفش متفاوت است خوردنش حلال و آنچه دو طرفش يك اندازه است خوردنش حرام است و دورى گزينى از گناهان كبيره كه همان كشتن كسى كه خداوند كشتنش را حرام فرموده و شراب خوارى و آزردن پدر و مادر و فرار كردن از پيش روى در جنگ و خوردن دارايى يتيمان به ستم و مردار خوارى و خوردن خون و گوشت خوك و آنچه به غير نام خدا بدون هيچ ناچارى و ناگزيرى قربانى شود و رباخوارى و حرام خوارى پس از آشكار شدن حرام بودنش و قمار و كم فروشى در ترازو و پيمانه و افترا زدن به زنان پاكدامن شوهر دار و زنا و همجنس بازى و گواهىهاى دروغ و يأس از رحمت خداوند و [ پنداشتن ] آسودگى از مكر خداوند و نااميدى از رحمت خدا و يارى رسانى به ستمگران و پشتگرمى دادن به آنان و سوگند دروغ و پرداخت نكردن بدهىها بدون تهيدستى و بزرگى فروشى و كفر و زياده روى و ريخت و پاش و خيانت و نهان داشتن شهادت و سرگرمىهايى كه جلوى ياد خدا را مىگيرد همانند آواز و تار زدن و پافشارى بر گناهان صغيره .
پس اينها اصول دين است . * ( وَالْحَمْدُ لِلَّه رَبِّ الْعالَمِينَ ) * و صلَّى الله على نبيّه و آله و سلَّم تسليما .

769

نام کتاب : تحف العقول عن آل الرسول ( ص ) ( فارسي ) نویسنده : ابن شعبة الحراني    جلد : 1  صفحه : 769
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست