responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تحف العقول عن آل الرسول ( ص ) ( فارسي ) نویسنده : ابن شعبة الحراني    جلد : 1  صفحه : 551


و بر آفريدگان من بزرگى نفروشد و گرسنه را سير سازد و برهنه را بپوشاند و به مصيبت ديده مهربانى نمايد و غريب را جاى دهد ؛ چنين كسى مانند خورشيد مىدرخشد و من در تاريكيها براى او نور دهم و در نادانى براى او بردبارى در برابر خشم را نصيب سازم و در سايهء عزّت خود از او پاسدارى نمايم و فرشتگانم را محافظ او قرار دهم و آن بنده مرا بخواند و من پاسخش گويم ، از من درخواست نمايد به او عطا كنم . چنين بنده اى نزد من همچون باغهاى بهشت است كه ميوه هايش بىنظير و تغيير ناپذيراست .
اى پسر جندب ! سلام برهنه است و جامه اش حيا و زيورش وقار و مردانگيش كار خوب مىباشد و ستون اسلام خويشتندارى است . هر چيزى را پايه اى است و پايهء اسلام دوست داشتن ما اهل بيت است .
اى پسر جندب ! به راستى ، خداى تبارك و تعالى را با رويى است از نور ، پيچيده شده به زبرجد و حرير ، آراسته به سندس و ديبا ، اين بارو ، ميان دوستان و دشمنان ما كشيده مىشود و آن گاه كه در اثر طولانى بودن توقّف در روز محشر ، مغزها جوشان و جانها به گلوگاه روان و جگرها بريان گردد ، دوستداران خدا را به آن بارو داخل نمايند و آنان در امان و پناه الهى قرار گيرند . در آنجا هر چه دل خواهد و ديده‌ها پسندد و لذّت برد ، مهيّاست . دشمنان خدا را [ در آن روز ] عرق دهان بسته ، ترس و هراس بند دلشان را پاره كرده و به آنچه كه خدا براى آنان مهيّا نموده بنگرند و بگويند : « ما را چه شده است كه مردانى را كه ما آنان را از زمرهء تبهكاران مىشمرديم نمىبينيم ؟ » [ سورهء ص ( 38 ) ، آيهء 62 ] . پس در اين هنگام دوستداران خدا به آنان بنگرند و بر آنان بخندند . و اين است معنى فرمايش خداوند كه فرموده است : « آيا آنان را در دنيا به ريشخند مىگرفتيم يا چشمهاى ما بر آنان نمىافتد ؟ » [ سورهء ص ( 38 ) ، آيهء 63 ] . و نيز فرمايش او :
« امروز ، مؤمنانند كه بر كافران خنده مىزنند كه بر تختهاى خود نشسته نظاره مىكنند » [ سورهء مطفّفين ( 83 ) ، آيهء 34 - 35 ] ، پس كسى نماند كه به مؤمنى از دوستان ما و لو با گفتن كلمه اى يارى كرده باشد مگر اينكه خداوند او را بىحساب به بهشت ببرد .

551

نام کتاب : تحف العقول عن آل الرسول ( ص ) ( فارسي ) نویسنده : ابن شعبة الحراني    جلد : 1  صفحه : 551
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست