responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تحف العقول عن آل الرسول ( ص ) ( فارسي ) نویسنده : ابن شعبة الحراني    جلد : 1  صفحه : 419


« بگو : منتظر باشيد كه ما هم منتظريم » [ سورهء انعام ( 6 ) ، آيهء 158 ] .
شما را به تقواى الهى سفارش مىكنم ؛ زيرا خدا ضمانت داده كه هر كس اهل تقوى باشد از وضعى كه مورد پسندش نيست به وضع پسنديده و دلخواهش منتقل سازد « و از جايى كه حسابش را نمىكند ، به او روزى رساند » [ سورهء طلاق ( 65 ) ، آيهء 3 ] .
مبادا تو از كسانى باشى كه بر گناهان بندگان خدا بيمناك است ولى از عقوبت گناه خويش آسوده خاطر ! زيرا خداى تبارك و تعالى در بارهء بهشتش فريب نمىخورد و دستيابى به آنچه نزد خداست جز به اطاعت از او - اگر خدا خواهد - امكان پذير نيست .
نامهء امام حسين عليه السّلام به كوفيان هنگامى كه به كوفه رفت و از آنان يارى و كمك نديد اما بعد ؛ اى گروه كوفيان ، هلاكت و اندوه بر شما باد ! در اين هنگام كه سرگشته و حيران ، ما را به فريادرسى خود فراخوانديد و ما شتابان و آماده به فريادتان رسيديم ، شما شمشيرى را كه از آن ما مىباشد به روى خود ما بركشيديد و آتشى را كه ما بر دشمن ما و شما برافروخته بوديم بر خود ما افروختيد و همه با هم يك دل و يك صدا به دشمنى با دوستان خود پرداختيد و بازو و ياور دشمنانتان شديد ، بدون آن كه دشمنانتان در ميان شما عدالتى را برقرار سازند يا آرزويى از شما برآورده نمايند . و بىآن كه بدعتى از ما سر زده باشد و رأى و نظر سست و بىاساس از ما صادر شده باشد ؛ پس بدانيد كه نفرين خدا بر شما باد ! چرا هنگامى كه شمشيرها در نيام و خاطر ما آسوده و هنوز رأى و نظر ما پا نگرفته بود ما را به حال خود وانگذاشتيد ؟ بلكه مانند انبوه ملخهاى هم پرواز ، بر آن شتافتيد و پروانه وار به سوى آن به پرواز درآمديد ؛ پس هلاكت و آوارگى بر كسانى باد كه جزو طغيانگران امّت و پس مانده‌هاى [ جنگ ] احزاب و بىاعتناشدگان به قرآن و بارورشدگان به شيطان و تحريفگران كلمات حقّ و خاموشكنندگان چراغ سنّتها و سازندگان حسب و نسب براى زنازاده‌ها و استهزا گرانى كه قرآن را پاره پاره كردند .
به خدا سوگند ! اين تنها گذاشتن [ رهبر ] ، روش هميشگى و معروف شماست و رگ و ريشهء شما بر آن روييده و بن و بيخ شما بر آن استوار شده است ؛ پس شما براى باغبان خود بدترين ميوه گلوگير هستيد و براى ربايندهء خود لقمه اى چرب و گوارا .
هان ! لعنت خدا بر پيمانشكنانى كه پيمانها و سوگندها را پس از تحكيم و تثبيت آن بشكنند با آن كه خدا را بر آن ضامن و شاهد گرفته بودند .

419

نام کتاب : تحف العقول عن آل الرسول ( ص ) ( فارسي ) نویسنده : ابن شعبة الحراني    جلد : 1  صفحه : 419
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست