responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تحف العقول عن آل الرسول ( ص ) ( فارسي ) نویسنده : ابن شعبة الحراني    جلد : 1  صفحه : 205


سياه دانه براى هر دردى درمان است جز درد زهرآميز . گوشت گاو درد است ولى شير و روغن آن درمان است . زن باردار چيزى بهتر از خرماى تازه [ رطب ] نخورد و به چيزى بهتر از آن غذا شروع ننمايد ؛ زيرا خداوند فرموده است : « و تنهء درخت خرما را به طرف خود بگير و بتكان ، تا بر تو خرماى تازه فرو ريزد » . [ سورهء مريم ( 19 ) ، آيهء 25 ] ، كام فرزندان خود را با خرما برداريد ، پيامبر صلَّى الله عليه و آله با حسن و حسين عليهما السّلام چنين كرد .
هر گاه يكى از شما خواست با همسرش آميزش نمايد شتاب نورزد و درنگ كند تا او هم مانند خودش بر شهوت آيد . چون يكى از شما زنى را ديد كه از او خوشش آمد با همسر خود هم بستر شود ؛ چه او نيز همان چيزى را كه ديده در همسر خود وجود دارد و به هيچ عنوان اجازه ندهد شيطان به دل او راه يابد و بايد ديدهء خود را از آن زن بيگانه بگرداند و اگر همسر ندارد ، دو ركعت نماز گزارد و خدا را ستايش فراوان نمايد . هر گاه يكى از شما خواست با همسرش بياميزد كم سخن گويد كه سخن گفتن در آن حال باعث لال شدن فرزند مىشود . هيچ يك از شما نبايد به درون عورت زنش نگاه كند كه مايهء پيسى مىشود . هر گاه يكى از شما خواست با همسرش هم بستر شود بايد بگويد : « بار خدايا ! همانا من عورت او را به فرمان تو بر خود حلال كردم و به امانت از تو آن را پذيرفتم ؛ پس اگر فرزندى از او براى من مقدّر فرموده اى وى را پسرى خوش اندام قرار ده و براى شيطان در او بهره اى قرار مده و شريك او مگردان .
تنقيه يكى از آن چهار [ درمان ] است كه پيامبر صلَّى الله عليه و آله آنچه گفتنى بود در باره آن گفته است و بهترين درمان كه مىكنيد همان تنقيه است و آن شكم را بزرگ نمايد و درد داخلى را بزدايد و تن را نيرومند سازد .
بنفشه در بينى بچكانيد كه پيامبر صلَّى الله عليه و آله فرمود : اگر مردم به خواصّ بنفشه پى مىبردند آن را جرعه جرعه مىنوشيدند . هر گاه يكى از شما خواست با زن خود هم بستر شود بايد از شبهاى ماه نو و نيمه‌هاى ماه از اين كار خوددارى نمايد كه شيطان در اين دو هنگام در جستجوى فرزند است .
از حجامت كردن در روز چهارشنبه و جمعه خوددارى نماييد ؛ زيرا روز چهارشنبه همواره نحس است و دوزخ در آن روز آفريده شده و در روز جمعه ساعتى است كه هر كس در آن ساعت حجامت كند بميرد .

205

نام کتاب : تحف العقول عن آل الرسول ( ص ) ( فارسي ) نویسنده : ابن شعبة الحراني    جلد : 1  صفحه : 205
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست