responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : چهارده نور پاك ( فارسي ) نویسنده : دكتر عقيقى بخشايشي    جلد : 1  صفحه : 52


محمد امين ( صلى الله عليه وآله ) رشته اى از علل و عوامل معنوى بود . صفات نيكى همچون : امانت ، راستگويى ، جوانمردى ، خوشرفتارى و خوشگفتارى بود و اين صفات اصولا توجه زن را به مرد جلب مى كند . گذشته از اين علل يك سلسله حوادثى نيز رخ داد كه از آينده درخشان محمد ( صلى الله عليه وآله ) نويد مى داد وخديجه اين حوادث را به دقت تعقيب مى كرد و هر روز خود را از نظر روحى به محمد متمايل مى ساخت . اين حوادث گذشته از آنچه از قول ميسره غلام خديجه در جريان به شام گذشت عوامل زير مى تواند باشد :
1 . اخبار علماى يهود به پيامبرى آن حضرت آنچنان كه دانيال يهود خبر داده بود . ( 1 ) 2 . ورقه عموى پيامبر خود از دانايان عرب بود و اطلاعات فراوانى در مورد كتب عهدين داشت و از اين موضوع خبر داده بود . ( 2 ) 3 . رؤيايى كه خود خديجه ديده بود كه خورشيد از بالاى مكه چرخ زد و كم كم پائين آمد و در خانهء او فرود آمد . ( 3 ) از ازدواج تا بعثت حساس ترين دوره زندگى انسان دوره ى جوانى اوست . زيرا در اين هنگام غرايز جنسى و تمايلات نفسانى به حد تكامل و رشد خود مى رسد ، طوفان شهوات ، فضاى عقل انسانى را تيره و تار مى سازد .
حكومت غرائز محكم تر و در نتيجه چراغ خود كم فروغ تر مى گردد ، شب و روز وقت و بى وقت كاخ بزرگى از آرزوها را در برابر ديدگان او مجسم مى گردد . هرگاه در چنين هنگامى ثروتى نيز در اختيار داشته باشد زندگانى او به صورت يك عامل خطرناكى در مى آيد ، زيرا از يك طرف غرايز حيوانى و صحت مزاج و از طرف ديگر امكانات مادى و درآمد سرشار دست به دست يكديگر مى دهند و در نتيجه او را در بىخبرى از آينده فرو برده غرق شهوات و اميال نفسانى خود مى سازند .
در اينكه محمد ( صلى الله عليه وآله ) شجاع و دلير ، نيرومند و تندرست و سالم بود جاى هيچ گفتگو


1 . مجلسى ، بحار الأنوار ج 16 ، ص 19 . 2 . مجلسى ، بحار الأنوار ج 6 ، ص 104 . 3 . سيرة النبى ج 1 ، ص 216 .

52

نام کتاب : چهارده نور پاك ( فارسي ) نویسنده : دكتر عقيقى بخشايشي    جلد : 1  صفحه : 52
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست