responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : چهارده نور پاك ( فارسي ) نویسنده : دكتر عقيقى بخشايشي    جلد : 1  صفحه : 11


اى آزادى بخش جهان انسانيت !
صفحاتى چند از زندگى نمونه و حيات پيام بخش شما به عنوان تجليل از فداكارىها و خدمات رسالتى ، انسانى ، فرهنگى و تربيتى به رشتهء تحرير درآمده است با اعتراف به نارسايى و ناچيزى آن ، شايسته تر از ساحت قدس نبوى ( صلى الله عليه وآله ) و ارزنده تر از آستان شامخ و منيع رسالت ، شخصيتى را سراغ نداشتم كه اهداء و تقديمش دارم .
اينك با تقديم و اهداء اين اثر ناچيز ، رجاء واثق و انتظار وافر دارد كه اين هديه ناقابل مورد عنايت و توجه خاص آن مقام عالى قرار گيرد و با آن دل ملكوتى و با آن قلب سرشار از مهر و محبت ، از پروردگار متعال درخواست نمايى كه تلاشگران راه دين و شريعت ، و خدمتگزاران راستين آزادى و سربلندى جهان اسلام را ، در تعقيب اهداف مقدس خويش يارى و نصرت دهد ! و كشورهاى اسلامى را در رويارويى با كجىها و انحرافات و تهاجمات مصون دارد و گسترهء شريعت اسلامى و آموزه‌هاى محمدى ( عليه السلام ) را جهان گستر و عالم شمول نمايد . و پرچم اسلام و قرآن را هر چه باشكوه تر در اقطار جهان ، به اهتزاز درآورد !
گزارش انتخاب نام يكى از حساس ترين مراحل تأليف ، مرحلهء نامگزارى و انتخاب عنوان اصلى آن مى باشد چون نام مى بايست : كوتاه ، فشرده ، رسا و جاذب ، در عين حال ، دربرگيرندهء مجموع محتواى مطالب كتاب بوده باشد چه بسيار كتابها و مجموعه‌هايى كه نام غير مناسب و نامأنوس آنها را به انزوا و مهجورى كشانده است و تمام سعى و كوشش مؤلف را ، بى اثر و ضايع ساخته است ، از اينرو پس از اتمام اين مجموعه ، چهارده نام نوشته شد ، به پيش يكى از بزرگان حوزه علميه قم كه ذوق خاص و سليقهء ممتازى در اين زمينه دارد ارائه گرديد ، معظم له پس از رؤيت آن ، دو نام زير را برگزيدند : " 1 - 14 نور پاك ( عليهم السلام ) 2 - جوانان در محضر پيشوايان " نگارنده نيز نام نخستين را عنوان اصلى كتاب و نام دومى را عنوان تكميلى و توضيحى آن قرار داد . اميد است خداوند متعال ، اين سعى و كوشش و مطالب گرد آمده را ، مورد قبول قرار داده و مايهء روشنائى راه پويندگان هدايت و سعادت و وسيلهء آمرزش و ذخيرهء روز معاد مؤلف ناتوان و تأثيرگزاران در اين كتاب قرار دهد . بمنه وكرمه و به حق محمد وآله الطاهرين اللهم تقبل منا وأغفر لنا ذنوبنا واحشرنا مع الأبرار دكتر عقيقى بخشايشى تابستان 1381

11

نام کتاب : چهارده نور پاك ( فارسي ) نویسنده : دكتر عقيقى بخشايشي    جلد : 1  صفحه : 11
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست