54 . ادعاى اينكه علماى شيعه لفظ « أقيلوني » بر روايت سابق افزودهاند . دهلوى در ادامه مطلب سابق گويد : بعضى از علماى شيعه لفظ ( أقيلوني . . ) نيز افزايند و گويند : ابو بكر استعفا مىنمود از امامت ، و هر كه استعفا نمايد از امامت قابل امامت نباشد . ( 1 ) مؤلف ( رحمه الله ) مىفرمايد : غزالى و سبط ابن الجوزى آن را نقل كرده ، و به اعتراف فضل بن روزبهان در " صحاح " اهل سنت مذكور است . ( 2 ) 55 . اتهام بر شيعه به اينكه معتقدند حضرت موسى ( عليه السلام ) از رسالت استعفا كرد . دهلوى گويد : طرفه آن است كه خود شيعه اعتقاد دارند كه حضرت موسى ( عليه السلام ) از رسالت و نبوت استعفا كرد و به هارون مدافعه نمود . ( 3 ) مؤلف ( رحمه الله ) مىفرمايد : طرفه آن است كه : چنين دعوى بزرگ و عظيم بر زبان آورده ، و دليل و شاهد آن اجمالا هم ذكر نكرده و باز خواسته كه به آن حجت آرد و گلوى امام خود را به دعوى لسانى از طعن و ملام بدر آرد ؟ ! و عجب تر آنكه در باب نبوت هم اين دعوى بى سر و پا به بسط تمام وارد ساخته ، ( 4 ) و در مقام استشهاد بر آن مهره سكوت بر لب گذاشته . ( 5 )
1 . تحفه اثنا عشريه : 271 ( طعن دهم ابو بكر ) . 2 . سرّ العالَمَين وكشف ما في الدارين : 18 - 19 ( المقالة الرابعة ) ، تذكرة الخواص : 65 ، احقاق الحق : 229 . براى اطلاع بيشتر رجوع شود به تشييد المطاعن 2 / 146 - 154 . 3 . تحفه اثنا عشريه : 271 ( طعن دهم ابو بكر ) . 4 . تحفه اثنا عشريه : 168 عقيده هشتم . 5 . مراجعه شود به تشييد المطاعن 2 / 164 .