responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : اللهوف في قتلى الطفوف ( فارسي ) نویسنده : السيد ابن طاووس    جلد : 1  صفحه : 215


ما بزرگان بنى هاشم را كشتيم و آن را به حساب جنگ بدر گذاشتيم ، اين روز در مقابل آن روز قرار گرفت . بنى هاشم با پادشاهى بازى كردند ، و اگر نه نه خبرى از رسالت بود و نه وحيى نازل شد . من از فرزندان خندف نباشم اگر از فرزندان احمد انتقام كارهاى او را نگيرم . " خطبه زينب ( س ) در اين حال زينب ( عليها السلام ) برخاست و به ايراد خطبه زير پرداخت :
" به نام خداوند بخشنده و مهربان . خداوند جهانيان را حمد و سپاس مىگويم و بر پيامبر اسلام و خاندان او ، درود و سلام مىفرستم . خداوند متعال حقيقت را نيكو بازگو فرمود ، آنجا كه در قرآن بيان داشت : " پايان كار كسانى كه زشتكارى و گناه انجام داده اند ، به جايى رسيد كه آيات خدا را دروغ شمردند و آنها را به استهزا و مسخره گرفتند . " آرى ، كلام خدا صدق و راست و عين واقعيت و حقيقت است .
يزيد ! از اين كه زمين و آسمان را بر ما تنگ گرفته اى و ما را همانند اسيران خارجى به شهرها و ديارها كشانده اى ، گمان كردى كه ما در نزد خدا خوار و پست ، شده ايم و تو در پيشگاه او قرب و منزلت دارى ؟ و با اين تصور خام و باطل ، باد به غبغب انداخته اى و با نگاه غرورآميز و نخوت بار به اطراف خود مىنگرى ، در حالى كه از اين كه دنيايت آباد شده است و امور طبق مراد تو مىچرخد و مقام و منصبى را كه حق ما خاندان [ رسول اكرم ( ص ) ] است ، در دست گرفته اى ، شاد و خوشحالى . اگر چنين تصور باطلى بر وجود تو حكمفرما شده است ، لحظه اى بينديش و فكر كن . مگر تو فراموش كرده اى كلام خدا را ، جايى كه مىفرمايد : " گمان نكنند آنان كه به راه كفر بازگشته اند كه آنچه ما براى آنها پيش مىآوريم و آنها را مهلت مىدهيم ، به نفع آنان و به خير و سعادتشان است . اين مهلت دادن نه تنها به نفع آنان نيست ، بلكه دقيقا براى آن است كه بر گناهان خود بيفزايند و براى آنان عذاب ذلت آميز ابدى در پيش مىباشد . " اى فرزند آزادشدگان ! آيا اين امر از عدالت است كه زنان و كنيزان خود را در پشت پرده جاى دهى ، ولى دختران پيامبر خدا را در ميان نامحرمان ، به صورت اسير

215

نام کتاب : اللهوف في قتلى الطفوف ( فارسي ) نویسنده : السيد ابن طاووس    جلد : 1  صفحه : 215
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست