responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : اللهوف في قتلى الطفوف ( فارسي ) نویسنده : السيد ابن طاووس    جلد : 1  صفحه : 177


جدم رسول خدا ( ص ) و پدرم و فرزندان پاك و رستگار او .
اى مردم كوفه ! اى صاحبان مكر و خدعه ! آيا بر ما گريه مىكنيد ؟ هرگز آب ديدگان شما فرو نايستد و ناله هاى شما ساكت نگردد . مثل شما مثل زنى است كه رشته هاى خود را نيكو ببافد و سپس از هم باز كند . شما ايمان خود را مايه مكر و خيانت در ميان خود ساختيد و رشته ايمان را بستيد و دو مرتبه باز كرديد . در ميان شما ، جز خودستايى و فساد و سينه هاى پر كينه و چاپلوسى و تملقى چون تملق كنيزان و غمازى با دشمنان ، خصلتى نيست .
شما مانند گياههاى زباله دانها هستيد كه قابل خوردن نيستند و به نقره اى مىمانيد كه زينت قبور باشد و از آن استفاده نمىگردد و عذاب جاويدان براى شما آماده شد . آيا پس از كشتن ما بر ما گريه مىكنيد و خود را سرزنش مىنماييد ؟ آرى ، به خدا قسم زياد گريه كنيد وكم بخنديد . همانا شما لكه عار روزگار را به دامان خود افكنديد كه به هيچ آبى نمىتوان شست و شويش داد . چگونه شسته شود قتل پسر پيغمبر و سيد جوانان اهل بهشت و آن كسى كه در جنگها و گرفتاريها ملجأ شما ، و در مقام محاجه با دشمنان ، رهنماى شما بود ، و كسى كه در سختيها به او پناه مىبرديد و دين و شريعت را از او مىآموختيد . بدانيد و آگاه باشيد كه وزر و و بال بزرگى بجا آورديد . دور باشيد از رحمت خدا ، و هلاكت بر شما باد . به تحقيق كه كوشش شما به نا اميدى كشيد و دستهاى شما [ از رحمت ] كوتاه شد و معامله شما ، موجب خسران و زيانتان گرديد . همانا به غضب خدا بازگشت نموديد و ذلت و بيچارگى شما را احاطه كرد .
واى بر شما اى اهل كوفه ! آيا مىدانيد چه جگرى از رسول خدا شكافتيد ؟ و چه گوهرهايى از حرم او را آشكار ساختيد و چه خونى از او بر زمين ريختيد ؟ و چه حرمتى از او هتك نموديد ؟ كار زشت و ناشايسته اى انجام داديد و جنايت بزرگى مرتكب شديد و ظلم و ستمى عظيم به بزرگى زمين و آسمان نموديد !
آيا تعجب مىكنيد كه آسمان خون باريد ؟ و بى شبهه عذاب آخرت سخت تر و خوار كننده تر است و در آن روز شما را ياورى نخواهد بود . پس اين مهلتى را كه خداوند به شما داده است شما را سبك نكند و از حد خود خارج نسازد ، زيرا خداوند در

177

نام کتاب : اللهوف في قتلى الطفوف ( فارسي ) نویسنده : السيد ابن طاووس    جلد : 1  صفحه : 177
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست