responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مجموعه رسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد عبد الحسين اللاري    جلد : 1  صفحه : 363


مىجنبانند برسم دعا خواندن نمك آب مىشود پايه آهنى مىجهد و سنگ از آب بيرون مىاندازد مىگويند كه ما دعا خوانده‌ايم و سنگ از آب بيرون انداختيم به همين دستاويز جو و گندم و خرما از خلق مىگيرند بفرماييد كه قلمدان و مركب و كاغذ به چنين كسانى فروختن چه صورت دارد ؟
جواب : راه دادن چنين اشخاصى در بلد حرام است و حاضر شدن در محفل و محل شعبده ايشان و جمع شدن نزد آنها حرام است و مركب و كاغذ دادن به آنها محض چنين امرى اراجيف نوشتن و جائز نيست و اعانه بر آثم است .
< فهرس الموضوعات > سؤال چهل و هفتم : هر گاه شخصى صفات ثبوتيه و سلبى خداوندى بدليل نفهمد به اين انواع كه قادر است و قدرت بر همه چيز دارد هم چنين تا آخر و سلبيه < / فهرس الموضوعات > سؤال چهل و هفتم : هر گاه شخصى صفات ثبوتيه و سلبى خداوندى بدليل نفهمد به اين انواع كه قادر است و قدرت بر همه چيز دارد هم چنين تا آخر و سلبيه به اين انواع كه خداوند مركب نيست تركيبات و جسم و جان ندارد و زنى و فرزندى ندارد و محلى ندارد و رؤيت نمىشود نه در دنيا و نه در آخرت ، شريك و رفيقى و اينها هيچ يك ندارد ، اسلام و ايمان او صحيح است يا نه . هر گاه از زمره فقراء و مساكين باشد زكاة و فطريه به او دادن چه صورت دارد ؟
جواب : إن شاء الله دقت نمايند و مخفى نماند و تمام عقائد را از توحيد و نبوت و عدالت و امامت و مراتب امام را عالم گردد و آگاه گردد بطور تفصيل و هر گاه قادر بر مؤنه سال بالفعل و بالقوة هم نباشد از بابت زكات و فطره به او بدهند كه محسوب است .
< فهرس الموضوعات > سؤال چهل و هشتم : از بعضى ملاها مسموع شده است كه نيت غسل جنابت بايد به قصد حمد و سوره خواندن يا ده بار و يا دو بار صلوات فرستادن باشد .
< / فهرس الموضوعات > سؤال چهل و هشتم : از بعضى ملاها مسموع شده است كه نيت غسل جنابت بايد به قصد حمد و سوره خواندن يا ده بار و يا دو بار صلوات فرستادن باشد .
هر گاه نيت به اين انواع نباشد صحيح نيست مگر هنگام نماز اگر باشد از جهت

363

نام کتاب : مجموعه رسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد عبد الحسين اللاري    جلد : 1  صفحه : 363
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست