إلى غير ذلك شواهد صحيحه صريحهء معينه تقديم عموم ادلَّه وجوب تبرى و براءة و لعنت و اهانت و غيبت اهل جور و بدعت و ظلم و معصيت بر عموم ادلَّه حقوق ذوى الحقوق تولى و ولايت و حرمت و اطاعت و وجوه كرامت بلكه عموم تعليل كفر اصرار بر معصيت و عدم توبه عن قريب و ندامت با من از وعيد و عدم اعتقاد به معاد در صحيحه ابن ابى عمير ، اقوى و اوضح شاهد خروج ظالم و فاسق است از عموم ادلَّهء من له حق تولى و ولايت و توليت بنحو خروج تخصيص ، علاوه بر تخصيص و موضوعى علاوه بر حكمى و در هر صورت ، ظلم و فسق مانع ابتدائى جعل حق تولية و توصيت و نظارت ظالم و فاسق است و بر فرض عدم مانعية ابتدائى ، خيانت مانع استدامتى است و موجب انعزال است على المختار و عزل است على غير المختار بل على المختار قبولى تمام مراتب اصول و فروع دين از توحيد و ما دونه مشروط به عدالت است بعموم حصر * ( إِنَّما يَتَقَبَّلُ الله مِنَ الْمُتَّقِينَ ) * [1] . سؤال : چه مىفرماييد در حكم و خاصيت نقل اموات ؟ جواب : اما جواز نقل مؤمن كلية مشروط است بصورت عدم استلزام هتك ميّت مؤمن به نبش يا كشف قبر يا انتشار رايحه يا انفصال اعضا و الَّا در صورت استلزام هتك خصوصا در نظر اشرار و كفار راه دار ، خصوصا با آن ذل و احتقار و گرفتن تذكره و جزيه و صغار و موجب هتك احترام ، حرام و اعانت ظالمان است