درود شما بايد همزمان با درود بر « اهل بيت » باشد . از ظاهر نهى كه در اصل روايت به آن اشاره شده است ، استفاده مىشود كه ، درود تنها ، بر رسول اكرم صلَّى اللَّه عليه و آله مورد نهى قرار گرفته است . و نهى از چيزى ، دليل بر حرمت آن چيز است . در عين حال و آشكارا مشاهده مىشود كه اهل سنّت كوشش بسيار و اصرار بىاندازهاى دارند كه در هنگام درود بر پيغمبر اكرم صلَّى اللَّه عليه و آله ، « آل پيغمبر » را استثناء كرده و بر آنها درود نمىفرستند ؛ به اين معنى ، هر گاه تصميم دارند بر پيغمبر صلَّى اللَّه عليه و آله درود بفرستند ، مىگويند : « صلّ الله عليه و سلَّم » و آل پيغمبر صلَّى اللَّه عليه و آله را بطور كلى ناديده مىگيرند ! و اين واقعيتى است كه ياد آورى كردم و هر گاه نسبت به آنچه اظهار داشتم ، مشكوك هستيد ، به كتابهائى كه در احاديث ، تفاسير ، مناقب ، رجال و سير و امثال اينها تأليف كردهاند ، مراجعه كنيد تا صدق گفتار ما براى شما روشن شود . و شگفتتر از همهء آنچه ياد آورى كردم ، روش آنها اين است كه در ضمن اخبار « تصليه » ( درود فرستادن بر پيغمبر اكرم صلَّى اللَّه عليه و آله ) و در ضمن احاديث مربوط به « تصليه » و اينكه پيغمبر صلَّى اللَّه عليه و آله فرموده است ، هر گاه تصميم داريد بر من درود بفرستيد ، بگوييد : « اللهمّ صلّ على محمد و على آل محمد » ، نامبردگان گاهى كه نام پيغمبر صلَّى اللَّه عليه و آله را يادآورى مىكنند ، « صلَّى الله عليه و سلم » مىگويند . و آل پيغمبر را در شمار « تصليه » به آن حضرت ، نمىگنجانند و اهمال مىورزند . بجان خودم سوگند ! اين روش ناپسند بجز از تعصّب و مخالفت با پيغمبر صلَّى اللَّه عليه و آله - كه هيچگاه سخنى از روى هوا و هوس نگفته است - موضوع ديگرى نمىتواند باشد .