ونقيصه ، و اختلاف كيفيات و تعدد توجه و استقبال به جانب امام حسين وامير المؤمنين عليهما السلام مطمئن به تعدد روايت مىشود ، و چگونه در حق شيخ مفيد - با آن مايه جلالت و پايه وثاقت و عدالت كه امام عليه السلام در توقيع شريف از او به " ملهم الحق ودليله " تعبير كرده ، كه اگر به فتح " ها " خوانده شود معنى او اين است كه حق و دليل او به او الهام شده ، و اگر به كسر بخوانند پايه مدح صد رتبه أفزون تر از اين خواهد شد ، چه محصل او آن مىشود كه از نفس قدسيه او حق با دليل او بر نفوس مستعدين افاضه مىشود ، و هر كس نائل به حق و و اصل بواقع شده به بركت امداد و اعداد كمالات علميه وعمليه او است " وهذا فضل لا يدعى لغير الائمة عليهم السلام " - مىتوان گفت كه خبر را تقديم و تأخير كرده ، و از جانب خود ألفاظى افزوده ، ترتيبى به تشريع يا مناسبت واستحسان بر خلاف آنچه وارد شده از ائمه عليهم السلام مقرر داشته ، - حاش لله - هرگز اين گمان روا نباشد و اين احتمال متمشى نيست ، اگر چه در ( بحار ) و ( تحفة الزائر ) ابداء كرده ، و اعتماد بر او نموده ولى به هيچ وجه قابل توجيه نيست ، والله العاصم وهو العالم . و بعد از تسليم مىگوئيم بنابر آنچه گفتيم اگر به اين احتياط كسى بخواهد عمل كند خوب است ، بعد از زيارت ششم دعا را بدستور العمل ( مزار مفيد ) بخواند و بعد از زيارت عاشوراء به ترتيب مذكور در كتاب ( مصباح ) كه ما نقل كرديم بخواند تا به هر دو احتمال عمل كرده باشد . وجه دهم : احتمالى است كه نيز بر سبيل احتياط در ( زاد المعاد ) و ( تحفة الزائر ) فرموده ، و ذكر اين وجه و وجه سابق در عداد محتملات خبر ، حقيقت براى استطراد و بر سبيل استجرار وتطفل بود ، و الا هر دو احتمال مبنى بر احتياط